UL, Aktiv liten gutt..<3 Utvidet Nyrebekken.. Noen som vet?

Malla

Betatt av forumet
Idag va vi på UL å fikk se det var en sprelsk liten gutt<3.. Fikk termin 9 august altså to dager før antatt termin.. =)
Alt så flott ut men han var akkurat på grensen til å ha litt utvidet nyrebekken så blir sendt til et annet sykehus for å få oppfølging videre med ny UL, trengte ikke være noe farlig, men har lest litt om detta at barnet etter fødsel kan bli plaget med urinveis infeksjon.. Noen som har vært borti dette?.. Kjenne man ble litt nervøs selv om ho UL jordmora sa at det ikke var noe alvorlig..

Vi fikk samme beskjed om dette med gutten vår, var på flere ultralyder- for å sjekke om det ble mer utvidet. det skjedde ikke dette. Rett etter han var født måtte også han på ultralyd- da hadde det stabilisert seg. Han er en frisk gutt på 3 år nå :-)

Åkei takk for svar<3, håpe alt går bra her åsså.. Men d får man bare ta som d kommer. Godt å høre at alt e bra med han da=)

Herlig med en sprelsk liten gutt :)
Har ingen erfaringer selv, men håper det retter seg :)

Idag va vi på UL å fikk se det var en sprelsk liten gutt<3.. Fikk termin 9 august altså to dager før antatt termin.. =)
Alt så flott ut men han var akkurat på grensen til å ha litt utvidet nyrebekken så blir sendt til et annet sykehus for å få oppfølging videre med ny UL, trengte ikke være noe farlig, men har lest litt om detta at barnet etter fødsel kan bli plaget med urinveis infeksjon.. Noen som har vært borti dette?.. Kjenne man ble litt nervøs selv om ho UL jordmora sa at det ikke var noe alvorlig..
Hei sniker litt fra juli 13 ... jeg var på oppfølgings UL på torsdag pga utvidet nyrebekken ,og det er som regel ikke noe å bekymre seg for ,jeg ble fortalt at han hadde en fin HEL væske fylt nyre ,litt større ,men under grensen ,det de ser etter er om den er oppdelt i cyster(små væske fylte rom..)jeg fikk beskjed om at de sjekker han for uvi når han blir født og kanskje ul av nyrene .. sånn at alt står i journalen ..skal på en ny UL om 10 uker bare for å se at det er det samme :)

Gratulerer med en guttebebis i magen. Datteren min hadde et forstørret nyrebekken da hun lå i magen. Vi var på mange kontroller i svangerskapet. Det var mye forstørret, men 10 dager etter fødsel viste ul at det hadde normalisert seg. Vi fikk den gang beskjed om at det er50% sjangse for at det går tilbake. Dersom det ikke går tilbake gjør de en liten operasjon når barnet er eldre. Ikke noe farlig:)

Takk alle sammen<3, ja men det e godt å få vite at det har gått så fint med dokker da=).. Da får mamma hjerte roa sæ litt=) <3

Back
Topp