UL 8+5

PetronellaMor

Flørter med forumet
Jeg er litt forvirret.. Jeg var på ul 6+5 (etter min beregning), og ble målt til 9mm. Legen så da på dato for siste mens og sa at str passet til det, dvs 7+2. Men er ikke 9mm litt lite for 7+2? Jeg fikk da innvendig ul, men skal tilbake til min vanlige lege på tirsdag, tar da med mannen, og håper på utvendig ul. Mannen vil ilke være med inn og se dersom det er innvendig ul... Er det vanlig å ta innvendig eller utvendig i uke 8-9? Er jo bare to dager fra 9+0... Noen som vet?

Helt vanlig å ta innvendig ultralyd helt frem til uke 13, kanskje lenger... 

Mye mer nøyaktig og har du en flink ul-lege tar han innvendig. Jeg var på en av de beste klinikkene i Norge og fikk vite det da jeg gikk dit i uke 7 og 12+4:)

Det er vanig med innvendig ul ja, og da ser de best så tidlig.

At det passer med siste mens stemmer nok, men legen tar nok også litt høyde for at at el kan varierer med en dag eller to.. 7+2 stemmer derfor noenlunde. Målingene kan også bomme bittelitt, så de kan også variere med noen dager.

Med førstemann fikk jeg målt i 6+6 og den var 9 mm. Kanskje du bare har hatt el en dag eller to senere enn midt i syklusen. :)

Jeg tok også innvendig i 8+5. Det er ikke ille for mannen din å være med på det, han kan stå bak stolen så ser han ikke noe der nede. :)

Ok, da gjør legen min sikkert innvendig han også. Han er veldig flink, så gjør sikkert det som et best. Jeg har kan syklus, så den 'vanlige' tellingen stemmer ikke overens med når jeg vanligvis har eggløsning. Var derfor jeg trodde jeg var litt kortere enn regning ut ifra mens, men virket ikke som hun jeg var hos brydde seg. Var jo bare der fordi min vanlige var på ferie, og hun virket som hun ville ha meg ut fortest mulig, så regner med jeg får mer utfyllende og nøyaktig info på tirsdag. Gleder meg masse! Spurte forrige gang om mannen ville være med og se, var da i uke 7, men han ville ikke for han syntes det var ekkelt, så kan vel ikke presse han heller. Men kan jo hende han ombestemmer seg..

Tror ikke vanlige leger tar innvendig ul.. De har som regel kun utstyr til utvendig.. Mulig jeg tar feil :) men uansett så synes jeg mannen bør ta seg sammen og bli med :P hva skal han gjøre under fødselen da?? Gjemme seg på gangen?! Men om det er gyn du skal til så har han nok innvendig utstyr :) og det gir best resultat såpass tidlig :)

Det er gyn jeg skal til. Har gått der jevnlig siden september pga pcos og to graviditeter som gikk skeis, så begynner å kjenne han godt nå, hehe. Han har veldig bra ul, har pleid å ta innvendig, men visste ikke helt når de begynner å ta utvendig istedet.. :) Ja, han bør def skjerpe seg! Har allerede bed han begynne å mentalt forberede seg på at han bare har værsågod å være med! Stå på krava! Har vi ikke lov til det som gravide, da?! ;)

Back
Topp