Ulønnet permisjon

Helenemor

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Hallo! :cat:
Er det flere her som tenker å utvide foreldrepermisjonen med ulønnet permisjon? Tenker dere helt eller delvis? Vil dere dele hvordan dere tenker/planlegger det? Har du snakket med arbeidsgiver om det?
Jeg drømmer litt om å ha delvis permisjon fra jobb et års tid etter at foreldrepermisjonen er over, men er ikke heeelt sikker på hvordan jeg skal legge det frem for arbeidsgiver/hvordan det blir tatt.. Men vil i hvert fall aller helst utsette barnehagestart noen måneder, veldig god erfaring med det fra førstemann (og det sier jeg selvfølgelig med full forståelse for alle de som velger/er nødt til å sende barna i barnehage ila det første året)
 
Jeg vurderer ca 2-3 mnd ulønnet, så tar mannen sin del av permisjonen og baby starter i bhg ved 2 års alder.
 
Jeg vurderer ca 2-3 mnd ulønnet, så tar mannen sin del av permisjonen og baby starter i bhg ved 2 års alder.
Hvordan får dere forlenget såpass at du tar så lite ulønnet? Her er min foreldreperm slutt i skiftet april/mai, så har jo far bare 15 fulle uker..
 
Hvordan får dere forlenget såpass at du tar så lite ulønnet? Her er min foreldreperm slutt i skiftet april/mai, så har jo far bare 15 fulle uker..
Jeg har ferie i år og neste år som jeg ikke har tatt ut. Jeg forlenger til sammen med 2 mnd grunnet ferie, så jeg skal i utgangspunktet tilbake til jobb i begynnelsen av juli, men vi tenker at jeg blir hjemme ut september. Deretter tar mannen 15 uker, samt ferie pluss ulønnet og da er vi i juni 2022, også tar vi ferie i juli med bhg start aug 2022
 
Jeg har ferie i år og neste år som jeg ikke har tatt ut. Jeg forlenger til sammen med 2 mnd grunnet ferie, så jeg skal i utgangspunktet tilbake til jobb i begynnelsen av juli, men vi tenker at jeg blir hjemme ut september. Deretter tar mannen 15 uker, samt ferie pluss ulønnet og da er vi i juni 2022, også tar vi ferie i juli med bhg start aug 2022
Ok, så heldig du er som får forlenget med to ferieperioder! Når mannen din også tar litt ulønnet så kan jeg forstå hvordan det går opp :)
 
Ok, så heldig du er som får forlenget med to ferieperioder! Når mannen din også tar litt ulønnet så kan jeg forstå hvordan det går opp :)
Ja, jeg har vært sykmeldt, så har ferien tilgode i år. Og heldigvis ville mannen være hjemme med vår siste i ulønnet. Tiden går så fort :nailbiting: Vi dropper ferie og bruker heller pengene på å ta oss råd til å bli hjemme lenger
 
Jeg skal tilbake i jobb igjen i mai egentlig, men vurderer å få til å jobbe redusert samt at mannen søker om utsettelse av sin permisjon.
Han har en jobb hvor han kan være hjemme på dagtid enkelte dager.
Når det blir hans tur i permisjon så vil han søke om gradert permisjon for å forlenge den lengst mulig.
Ønsket er barnehagestart i august 2022, men vi får i alle fall strekt det til januar 2022.

Tenker det med redusert arbeidsmengde kan være lurt å legge frem for arbeidsgiver så tidlig som mulig. Jeg har allerede snakket med min og hun var veldig positiv til det og kom med flere forslag.
Jeg sa at jeg rett og slett ikke ønsker å ha en ettåring i barnehage da jeg synes de er for små.
(Jeg jobber også i barnehage:rolleyes:)

For å ikke tråkke noen på tærne, ettåringene i barnehagen jeg jobber har det helt supert, de får den omsorgen og den stimulien de trenger og mer til, men jeg synes fortsatt ettåringer er små og de fleste vil ha godt av å være hjemme litt ekstra om foreldrene har mulighet og kapasitet til det. Har selvfølgelig forståelse for de som ikke har mulighet til det.
 
Vi er heldige med at mannen har en 50/50 forsknings-/undervisningsstilling som gjør at han kan «ta fri» mai-august og starte sin del av foreldrepermisjoben høsten 2021. Vårt første barn startet i barnehage da han var 1 år og 3 måneder. Da var han superklar og det var bra for alle at han begynte da. Vi håper å få til at også lillesøster kan begynne når hun er litt over året og forhåpentligvis kan gå, snakke litt, ha glede av andre barn osv.
 
Vi skal ha lillebror hjemme til 2 års alder. Får det til ved å ta ulønnet perm, pappaen tar gradert permisjon og jeg skal videreutdanne meg :)
 
Vi skal ha lillebror hjemme til 2 års alder. Får det til ved å ta ulønnet perm, pappaen tar gradert permisjon og jeg skal videreutdanne meg :)
Spennende måte å gjøre det på, har vurdert det samme :) Hva slags videreutdanning skal du ta? Hvordan er undervisningen lagt opp?
 
Spennende måte å gjøre det på, har vurdert det samme :) Hva slags videreutdanning skal du ta? Hvordan er undervisningen lagt opp?

Jeg skal ta en mastergrad på deltid. Det vil gi meg et lønnshopp den dagen jeg vil tilbake på jobb, som jo også er en fordel for fremtiden. Har ikke helt bestemt meg for studiested, da jeg tenker oppstart neste høst, men har begynt å undersøke. Kommer til å søke de studiestedene som er mest fleksible og har minst mulig obligatorisk oppmøte. Er vant til å studere samlingsbasert og over nett, så det går fint å strukturere seg for min del :)
 
Back
Topp