Ulønnet permisjon

Bruspulver

Forelsket i forumet
Planlegger dere ulønnet permisjon?
Eventuelt hvor lenge?
Er så usikker på hvordan vi gjør det før barnehagestart. Samtidig tenker jeg det er så lenge til at vi har gooood tid ;)

Jepp. Vil og må ta ulønnet fra permisjon + ferie og fedrekvote + ferie er ferdig og frem til barnehagestart i august. Gjorde det sist også og synes det var fint med mer tid hjemme og at hun ikke trengte og være så liten når hun begynte i barnehage :)

Det er vel snakk om 4-5 mnd. Har ikke finregnet på det ennå.

Får dere da noe ferie og tid sammen som familie?
Det jeg tenker vi kanskje får litt lite av...

Ikke min termingruppe, men jeg svarer likevel.
Planlegger ulønnet permisjon fordi jeg har termin i januar og tar da et års permisjon fra studier i et år.

Vi har begge opparbeidet oss rettigheter til foreldrepenger, men far har ikke mulighet til å ta permisjon så lenge som tenkt. Så jeg tar permisjon mine uker + fellesperioden, og ulønnet frem til januar 2021 når studiene starter. Så tar far sin del av det som er nødvendig etter det før evnt barnehagestart :)

Alternativet for oss var å velge engangsstønad, men da mister far sine rettigheter. Han får nå 2 uker ved fødsel, og 5 uker ferie som han har rett på. I tillegg vil han nok søke om ekstra via jobben.

Ja, jeg tenker foreløpig at jeg vil ta ulønnet til barnet er 2. Hadde uansett planer om å jobbe halvt for å slippe å ha han i bhg før den tid, og med kontantstøtte og prisen for bhg lønner det seg heller å ta ulønnet :) Jeg tenker å ta ekstravakter i tillegg da og se hvordan det går.

MEN, jeg har søkt på en ny stilling og hvis jeg får den kommer jeg ikke til å ta ulønnet. Men jeg tviler :p

Kommer til å ta «fri» 5-6 mnd etter vi er ferdig med mine uker + fedrekvoten og ferie :happy:
Har ikke hatt jobb etter 31/7.
Er sykemeldt og har opparbeidet meg rett til foreldrepenger.
Så da starter vi sparingen nå før jul, så blir det å leve på kontantstøtte + oppsparte penger ca fra 1/2-21 til sommeren -21. Håper å få vikar vakter mens far er hjemme sine 15 uker :)
Ikke en ideel situasjon, men vi er godt voksne med grei økonomi fra før så vi får dette til:facepalm:

Vår plan er foreløpig

Tar 100% utbetaling

Foreldrepenger mor februar til oktober.
Mor 5 uker ferie fra 2020
Mor 16 uker ulønnet permisjon
Far 15 uker foreldrepermisjon
Far 1 uke overført ferie + 4 uker ferie
Mor 2 uker ferie sammen med far
Mor 2 uker ferie alene

Da har vi kommet til slutten av juli. Litt usikker hva vi gjør i august. Blir nok enten litt ulønnet eller hjelp av besteforeldre som har fri da. Men tar uansett fri noen dager når han begynner i barnehagen.

Synes ikke det er tidlig å tenke på, vi har allerede satt opp budsjett og spareplan :)

Sorry, Litt rotete innlegg :p

Vår plan er foreløpig

Tar 100% utbetaling

Foreldrepenger mor februar til oktober.
Mor 5 uker ferie fra 2020
Mor 16 uker ulønnet permisjon
Far 15 uker foreldrepermisjon
Far 1 uke overført ferie + 4 uker ferie
Mor 2 uker ferie sammen med far
Mor 2 uker ferie alene

Da har vi kommet til slutten av juli. Litt usikker hva vi gjør i august. Blir nok enten litt ulønnet eller hjelp av besteforeldre som har fri da. Men tar uansett fri noen dager når han begynner i barnehagen.

Synes ikke det er tidlig å tenke på, vi har allerede satt opp budsjett og spareplan :)

Sorry, Litt rotete innlegg :p

Her var det full kontroll og ser ut som en god løsning. Kanskje vi også legger opp til noe sånt :)

Ja, det blir 80% perm etterfulgt av 3 måneders ulønnet perm her (mannen og jeg deler den ulønnede permisjonen likt slik at vi begge jobber 3 dager per uke og tar 40% ulønnet perm hver, og så passer mormor en dag per uke for at det skal gå opp :))

Ja, jeg tenker foreløpig at jeg vil ta ulønnet til barnet er 2. Hadde uansett planer om å jobbe halvt for å slippe å ha han i bhg før den tid, og med kontantstøtte og prisen for bhg lønner det seg heller å ta ulønnet :) Jeg tenker å ta ekstravakter i tillegg da og se hvordan det går.

MEN, jeg har søkt på en ny stilling og hvis jeg får den kommer jeg ikke til å ta ulønnet. Men jeg tviler :p
Samme som oss. Tenker bhg fra jan 2022. Tar ulønnet/jobber kveld/helg, pluss kontantstøtte. Så satser på at det går rundt :).

Vet ikke enda. Må høre neste år hvordan det ligger an med barnehageplass, men satser på at ting ordner seg

Vi satser på 100% permisjon og barnehageplass fra januar 2021, altså ikke noe ulønna. Vi har prioritet i en bedriftsbarnehage så vi fikk plass sist, men er selvsagt ikke garantert noe denne gangen. Føler at barnet er stort nok til å være i barnehage fra 10-12mnd så lenge man har mulighet til å ta hensyn og gi korte dager, samt at barnehagen har mulighet til å tilrettelegge. Er selvsagt individuelt, men dette funker for oss :)

Back
Topp