Ulønnet permisjon

Bkno2166092

Andre møte med forumet
Hei Når må man søke om ulønnet permisjon ? Må man gjøre dette samtidig som man søker vanlig permisjon? Eller er det mulig å søke om ulønnet på et senere tidspunkt?

Hei Når må man søke om ulønnet permisjon ? Må man gjøre dette samtidig som man søker vanlig permisjon? Eller er det mulig å søke om ulønnet på et senere tidspunkt?

Kommer nok ann på arbeidsgiveren din. Så hør med de, ulike steder har ulik praksis :)

Dette er en avtale mellom deg og arbeidsgiver, så kommer an på arbeidsgiveren. Jeg har bare gitt beskjed om at jeg kommer til å trenge litt ulønnet perm, men at jeg ennå ikke vet hvor lenge. Kommer jo litt an på når vi får barnehageplass. Detaljene får vi komme tilbake til når det nærmer seg mer. Det var heldigvis godt nok for min arbeidsgiver per nå:-)

Senest en mnd før du skal ut i ulønnet permisjon.

Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år.

Du kan altså vente med å varsle arbeidsgiver til nærmere permisjonsslutt, men er jo greit å gi beskjed så tidlig som mulig om arbeidagiver må stille med vikar for eks. Husk å varsle NAV om dere skal utsette pappaperm, om ikke starter den automatisk etter at din betalte permisjon er over

Jeg har avtalt plan for permisjon med arbeidsgiver. Tar all permisjonen først, så noen uker ulønnet, og ferie i nov/des. Da får jeg også «gratis» fri på fridagene i jula.

Begynner i jobb etter nyttår, og så må vi bare se det an mtp om vi får bhg i april eller må vente til august. Mulig det blir noe redusert jobbing det halvåret for å få kabalen til å gå opp - det har jeg sagt til arbeidsgiver at vi ikke vet ennå.

Back
Topp