Ulønnet permisjon

finetrineline

Glad i forumet
Mener å ha hørt at man har krav på ulønnet permisjon, dersom barnet er under 3 år.

Noen som vet om dette stemmer, og evt hvor jeg kan finne dokumentasjon på dette?

Jeg fikk nemlig avslag på min søknad om permisjon, begrunnelsen var at jeg ikke hadde vært ansatt i 5 år...[&:]

?????
Det hørtes rart ut!!!!
Har tenkt å søke om et ekstra år, og tar det som
en selvfølge at jeg får det!!!!

Ville hørt med NAV, var jeg deg!

Lykke til!!!

Jøss høres rart ut[8|] Mente alle hadde rett til det jeg.
Jeg skal være hjemme 1 år ekstra uten lønn,står i arbeidsmiljøloven vår at vi har rett til det.
Står ikke lenge en må ha vært i jobb.
Lenge har du vært ansatt da?
Trodde ikke det hadde noe betydning men [8|]
Fikk ja men en gang jeg leverte søknaden jeg.
Dette bør du sjekke opp.
Lykke til [:)]

jeg trodde man har krav på to år permisjon, men ikke lønn etter de ukene som er vanlig. men er ikke sikker assa

ORIGINAL: Pondus

http://www.jus.uio.no/jussbuss/brosjyrer/sag-ferie99.html#Heading43

Du har rett til to års permisjon uten lønn, så lenge det gjelder pass av egne barn. Står i arb.miljøloven. Ingenting tilsier at du skal være ansatt i 5 år. Jeg hadde vært ansatt i 1 mnd før jeg ble gravid og etter svangerskapspermisjonen søkte jeg 1 år av gangen perm uten lønn og fikk det. Du skal ikke gi deg der.

Kan mor ta begge årene selv?Eller må det deles mellom mor å far? Mener de 2 årene uten lønn. 

ORIGINAL: MammaIta

?????
Det hørtes rart ut!!!!
Har tenkt å søke om et ekstra år, og tar det som
en selvfølge at jeg får det!!!!

Ville hørt med NAV, var jeg deg!

Lykke til!!!

nav visste ikke, de hadde bare kontroll på lover ifht utbetaling av trygdeytelser...

ORIGINAL: Pondus

http://www.jus.uio.no/jussbuss/brosjyrer/sag-ferie99.html#Heading43

Du har rett til to års permisjon uten lønn, så lenge det gjelder pass av egne barn. Står i arb.miljøloven. Ingenting tilsier at du skal være ansatt i 5 år. Jeg hadde vært ansatt i 1 mnd før jeg ble gravid og etter svangerskapspermisjonen søkte jeg 1 år av gangen perm uten lønn og fikk det. Du skal ikke gi deg der.

Tusen millioner takk!![:)]

Har skrevet ut den linken, så får jeg høre hva de sier på jobben nå.
Håper virkelig dette ordner seg...

Back
Topp