Ulønnet permisjon et. endt foreldrepermisjon?

mamma85

Glad i forumet
Har noen av dere tenkt å ta dette et. endt. perm, og skal dere da være hjemme med barn el. gjøre noe annet som f.eks jobbe i noe annet enn den vanlige jobben din el. studere?

Vurderer selv å kanskje gå ut i skolen igjen.. men er i tenkeboksen enda..

hadde årsvikariat så håper å kunne være jobbsøkende til ovet sommeren.. 

Skal være hjemme uten lønn fra mai og ut august. Begynner i ny jobb 1. sept.

ORIGINAL: mammatilBA08ogK10

Skal være hjemme uten lønn fra mai og ut august.

Her tror jeg kanskje det blir et par måneder ekstra ulønna, sånn at jeg kan vente til minsta er fyllt 1 før hun må begynne i bhg..

Men sånn på siden; trodde ikke man kunne bruke den permisjonen til å gjøre andre ting (så en annen tråd om det på generelt for ikke så lenge siden). Tar man ulønna foreldrepermisjon, så skal den brukes til å være hjemme med barn. Om man ønsker å studere/ta andre jobber e.l så må man søke om en annen form for permisjon fra jobben. Byråkratisk skal det være [8D]

Ja, det var tanken. Tok ut 100% lønn, så her blir det ulønnet frem til August/September i alle fall. Vi vurderer en 3 måneders tur til uniten til høsten, så da blir det kanskje frem til november/desember.. Bare å spare penger nå!

ORIGINAL: My Angels

ORIGINAL: Høstbarn

Her tror jeg kanskje det blir et par måneder ekstra ulønna, sånn at jeg kan vente til minsta er fyllt 1 før hun må begynne i bhg..

Men sånn på siden; trodde ikke man kunne bruke den permisjonen til å gjøre andre ting (så en annen tråd om det på generelt for ikke så lenge siden). Tar man ulønna foreldrepermisjon, så skal den brukes til å være hjemme med barn. Om man ønsker å studere/ta andre jobber e.l så må man søke om en annen form for permisjon fra jobben. Byråkratisk skal det være [8D]

Studie er jo ulønna permisjon uansett.
Det har mannen min nå. Gått 1 1/2 år på skole og er ferdig til sommern.

Ja, det går jo ut på det samme [:)] Men tror cluet er at man evt må søke jobben om en annen type permisjon for å gå på skole, da er det mer jobben som bestemmer om dette er ok. Ulønna foreldrepermisjon har jo alle rett på [:)]

Jeg skal i første omgang ta ulønna mammaperm et. den vanlige permen er over. Er også aleneforsørger så har rett på 2 år ulønna. Og på denne tiden skal jeg gå på skolen det var ikke noe problem mens det tredje året må jeg nok søke spesielt til jobben om å få perm. Men tar skole i regi av jobben og får nok en bindende kontrakt et. endt utdanning slik at de er sikker på at jeg blir der en stund etterpå -og det er jo tanken også. Trives jo der. :)

Jeg valgte permisjon med 100% lønn, og så skal jeg ha permisjon uten lønn i 2 måneder etterpå.

jobbsøker / arbeidsledig frem til over sommeren, da blir det deltidsjobb og fullt studie=)

ORIGINAL: linnemor85

min permisjon går ut 29.juni, da begynner pappa på sin kvote på 10 uker. jeg har endel ferieveker til gode, som jeg har tenkt å ta mens pappa har sin permisjon[;)] men vi har bestemt oss for at vi har råd til at jeg er hjemme et halvt år eller et år ulønna[:D] men hvordan fungerer dette egentlig??
må jeg søke til både NAV og jobben, eller bare jobben? og kan jeg være i ulønna permisjon noen uker mens pappa har permisjon, eller MÅ jeg jobbe de ekstra ukene som ikke ferien min dekker, før pappaen begynner på jobb igjen??
visst dere skjønner?[8D]
har ikke lyst å jobbe noen uker for så å gå ut i ulønna permisjon..

tror det er slik at du må være i lønnet arbeid, dv ferie eller på jobb

Skal være hjemme til minst 1 oktober [:)]

Back
Topp