Ulønnet permisjon et. endt foreldrepermisjon?

mamma85

Glad i forumet
Trenger litt info fra dere som har tatt ulønnet permisjon el. skal.
Selv er jeg nettop blitt enslig forsørger og vil overta min eks. sine permdager noe som gjør at jeg no er hjemme til og med ca. jun/juli og forlenger også med mine 5 ukers ferie fra jobben.

Kunne tenke meg og ta ulønnet perm. fra jobben og kanskje begynne på skolen, men går dette ann? Ifht. skole blir det noe relatert til min arbeidsplass og kommer til å gå gjennom dem da de har avtale med BI. (betaler alt selv og kommer evt. til å søke refundert senere, da jobben hadde bet. dette før el. siden men det tar så lang tid når det er kunn noen kurser i året og ønsker gjerne å bli ferdig med bach.)

Har enda ikke snakket med min arb.giver om dette da det er helt ferskt og nettop søkt NAV om diverse ytelser.

Har dere erfaringer med ulønnet perm. og fremgansmåten evt. regler..

Takk på forhånd

Den ulønnete permisjonen man har rett på etter permisjonen er for å passe egne barn, ikke for å bruke tiden til å studere. Du må søke en annen type permisjon hos arbeidsgiver slik at de tillater at du studerer...

hvilke annet type perm. kan dette være da? Tror jeg skal ringe arb.giver på mandag og høre med han...
er det noe andre som har hørt noe annet el. kjenner noen som har ulønnet perm. og går på skole.

Jeg tenker no om andre har tatt ulønnet perm. for å prøve andre stillinger/jobber. Så burde det da være lov å ta ulønna perm. for å ta utdanning innen det jeg jobber i samråd med jobben da de gir ansatte råd innen utdanning siden de har ordning med BI. Dette må gå tenker jeg :) Håper det iallfall, iallfall no når jeg er alenemor må jeg tenke at inntekten min må økes i løpet av årene og uten skole er det jo umulig selv med fastjobb.. det tar bare for lang tid.

Du bruker permen din på hva du vil. Selv skal jeg studere i den vanlige permen og jobben betaler for dette. Hvis jeg vil gjøre det samme i den ulønna så gjør jeg det også!

Du bruker permen din på hva du vil. Selv skal jeg studere i den vanlige permen og jobben betaler for dette. Hvis jeg vil gjøre det samme i den ulønna så gjør jeg det også!

Skulle egentlig ønske jeg kunne gå ut å studere no, men kan jo ikke når småen kunn er 5 mnd. Hvordan gjør du det med ungene når du skal studere i mammapermen tenker mest på babyen da du sikkert ellers har bhg plass til nr.1?

ORIGINAL: Fru Fryd

Jeg har permisjon fra jobb nå pga videreutdanning...så vil nå tro det skal gå helt fint.. Bare til å snakke med arbeidsgiver det. (Jeg får 40% lønn og binder meg til 2 år i firmaet etterpå da,men om jeg ikke hadde fått det, hadde jeg fått permisjon for det). Trodde ikke det var noe problem selv om du forlenger permisjonen din, men greit å spesifisere på søknaden at det er pga utdanning.

Skal selvfølgelig si til arb.giver at jeg skal studere i permisjonen. Vil jo helst også egentlig ha en slik avt. der jeg binder meg til jobben et. endt utdanningen og kanskje på denne måten få til å fullføre hele utd. 100% istedenfor siste året 50%. Har vist rett på 2 år ulønna perm. da jeg er enslig forsørger. Så skal ikke være umulig å ta en bachelor på denne tiden. Men økonomisk kan det jo bli tøft da jeg mister lønnen min og mottar evt. stønader som enslig så går ned en del i inntekt. Men det går opp i opp ved endt utdanning.

ORIGINAL: [Hildemor]

Jeg har permisjon fra jobb nå pga videreutdanning...så vil nå tro det skal gå helt fint.. Bare til å snakke med arbeidsgiver det. (Jeg får 40% lønn og binder meg til 2 år i firmaet etterpå da,men om jeg ikke hadde fått det, hadde jeg fått permisjon for det). Trodde ikke det var noe problem selv om du forlenger permisjonen din, men greit å spesifisere på søknaden at det er pga utdanning.

kan arbeidsgiver nekte deg ulønnet permisjon etter endt foreldrepermisjon?

Nei det tror jeg ikke da alle har rett på 1 år ulønnet mens enslige forsørgere har rett på 2 år. Man må søke senest 4 uker før permisjon finner sted. Senere enn dette og arb.giver kan nekte deg permen. Men tror det ellers går gjennom for de fleste.

ORIGINAL: ballah

ORIGINAL: Fru Fryd

Jeg har ikke tatt et fulltidsstudium i perm, men skrev bacheloroppgaven i perm sist. Det var forelesning 3 ganger pr mnd fra 8-16 og da passa svigermor gutten. Jeg pumpa meg på skolen og hadde spart opp et lager i frysa med morsmelk.
Selve oppgaven skrev jeg på kveldstid og når han sov.

Det er vel strengt tatt UTDANNINGSPERMISJON du er ute etter, ikke ulønnet permisjon ifm. fødselspermisjon.. Utdanningspermisjon kan du søke om uavhengig av hvor gamle barna dine er eller om du i det hele tatt HAR barn [;)]

ORIGINAL: mamma85

Nei det tror jeg ikke da alle har rett på 1 år ulønnet mens enslige forsørgere har rett på 2 år. Man må søke senest 4 uker før permisjon finner sted. Senere enn dette og arb.giver kan nekte deg permen. Men tror det ellers går gjennom for de fleste.

ORIGINAL: ballah

d
De kan nekte delvis ulønnet hvis det er stor ulempe for arbeidsgiver, men det skal mye til ihvertfall sjeldent det skjer. Fulltid kan se vel ikke nekte

Back
Topp