Ulønnet perm, hjelp!

Loca79

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Sommerfuglene 2017
Er i perm nå med datra på 10 mnd, går over i ulønnet perm i januar og skal ha det ut mars..hva om jeg blir gravid igjen nå, hvordan blir opptjeningen til nye foreldrepenger??:)

Du må ha hatt pensjonsgivende inntekt minst 6 av de siste 10 mnd før ny perm starter. Tiden med lønnet perm teller, og begynner du å arbeide igjen i mars så rekker du vel mist 6 mnd før en ny perm likevel?

Jeg klarte det akkurat men de er ganske firkantet så viktig å sikre seg så det blir riktig :p hvis ikke blir det ikke noe lønn ;) de teller en mnd som 25 dager så hvis du går ut i permisjon og har jobbet 5 mnd og 24 dager så får du ikke penger.

Det er 100% firkantet ja, så sørg for 6 mnd, minimum

Fornuften sier vi skal vente til mars,men har el nå så fristelsen for å prøve er stor:D

Du må også tenke på at siden du skal ha ulønnet perm mister du rettigheter til opptjening av sykepenger og egenmelding i starten .
Så om du blir ekstremt kvalm og blir sykemeldt får du ikke sykepenger før du har vært i jobb minst 8 (?) Uker.

Du må også tenke på at siden du skal ha ulønnet perm mister du rettigheter til opptjening av sykepenger og egenmelding i starten .
Så om du blir ekstremt kvalm og blir sykemeldt får du ikke sykepenger før du har vært i jobb minst 8 (?) Uker.
Det er egentlig et minst like viktig poeng, for 6 mnd bør gå greit, men det å ikke kunne sykemeldes kan være tøft.

Nav er veldig forkantet mtp opptjening ja. Regler er regler :( det som er viktigst å tenke på er jo dette med rett til sykepenger osv. Du kan jo aldri være 100%sikker på at du ikke vil trenge sykemelding iløpet av første del av svangerskapet, selv var jeg ekstremt kvalm fra uke 6-20. Jeg tror nok jeg hadde ventet hvis ikke du har muligheten til å gå lenger ulønnet da selvfølgelig...

Enige om at vi venter til jeg er i jobb igjen fra april:)

Fornuften sier vi skal vente til mars,men har el nå så fristelsen for å prøve er stor:D

Da får du tenke på hva som er viktigst - barn nå eller sikret 100% betaling ;-)

Og man er jo heller ikke sikret at barnet blir født til termin! Dersom man forsøker å "time" jobbstart til 6 mnd før termin, og føder prematurt, da blir det heller ingen penger....

Nav sa til meg at jeg kan får full opptjening om jeg jobber 75% eller mere bare 8 uker etter fødsel.

Hvem kan jobbe 8 uker etter fødsel?

Merkeligste av alt er at pappa mistet rett på pappaperm selv om han har jobbet 110% mens jeg er hjemme med ettåringen og har igjen termin i mars 2016.

Back
Topp