Ulønnet foreldrepermisjon, har vi rett på noe fra staten?

Lillan90

Blir kjent med forumet
Jeg lurer på om vi har rett på noenting når en går i ulønnet permisjon (pga manglende barnehageplass)?

Er klar over de 6000 i kontantstøtte, men lurer på om vi har krav på NOE ekstra? Dagpenger etc.?

Har ikke stålkontroll på dette med ulønnet (Selv om ordet i seg selv kanskje bør si seg selv..) :p

Takk for svar :)
 
6000 i kontantstøtte? Er nå bare 3000 man får i kontantstøtte pr barn man har hjemme.. Har du 2 barn hjemme da?
 
Kontantstøtten ble endret for en tid tilbake. Det er kr 6000 pr måned fra måneden etter at barnet er fylt 1 år, til måneden før barnet fyller 2 år.
Utover det så har vi dessverre ikke krav på noe pga manglende barnehageplass :(
Hvis man derimot sier opp jobben så kan man få arbeidsledighetstrygd.. Men det er jo en risiko å ta! Snakker om tullball.
 
Synes det er helt utrolig at man kan få 6000kr i kontantstøtte, så er godt fornøyd med det:) vi er heldige som bor i en (så god) velferdsstat!
 
Synes det er helt utrolig at man kan få 6000kr i kontantstøtte, så er godt fornøyd med det:) vi er heldige som bor i en (så god) velferdsstat!
Jo det er kjempe bra, og jeg er svært takknemlig for velferdsordningene vi har - spesielt i forbindelse med fødsel og tiden etterpå. Men, når man sårt trenger den inntekten man har, og ikke får barnehageplass, da er sannelig ikke 6000 kr så mye å leve av.. :)
 
Jo det er kjempe bra, og jeg er svært takknemlig for velferdsordningene vi har - spesielt i forbindelse med fødsel og tiden etterpå. Men, når man sårt trenger den inntekten man har, og ikke får barnehageplass, da er sannelig ikke 6000 kr så mye å leve av.. :)
Enig, det er ganske langt fra månedslønn til 6000. De fleste behøver nok å spare en del for å klare seg et år på én lønning! Vi håper på å få barnehageplass i september, men bør nok undersøke muligheten for dagmamma for det er jo ingen garanti...
 
Kan hende dere kan få krisepenger fra sosialen, men er ikke akkurat noe å hige etter det heller..
 
[ ingen garanti...[/QUOTE]hehe kontanststøtta er 800kr mer enn til og eldste er heller ikke på sfo.. Så sparer
Er 6000 per barn fra ett til ett og et halvt år :)
er 6000kr fra 13-23mndr :) og evt 3000kr om barnet har en bhg plass på max 19timer i uka :)
 
[ ingen garanti...
hehe kontanststøtta er 800kr mer enn til og eldste er heller ikke på sfo.. Så sparer

er 6000kr fra 13-23mndr :) og evt 3000kr om barnet har en bhg plass på max 19timer i uka :)[/QUOTE]
Bra du retta opp! Jeg bare tok utgangspunkt i noen som hadde gutten hjemme til ett og et halvt :)
 
klarte visst å blande 2 svar på samme innlegg på en eller annen måte, men bra du skjønte hva jeg skulle fram til :)
 
Back
Topp