Ukesindikator ikke forandret på en uke

Duogjegoglillevenn

Flørter med forumet
Hei!

Jeg oppdaget graviditeten for nøyaktig en uke siden og fikk ukesindikator på 2-3.
Har litt uregelmessig mens, men ut ifra ca eggløsningsdato var jeg da 4+5.

Dum som jeg var ville jeg dobbeltsjekke i går kveld at hcg hadde steget normalt og tok derfor en test hvor ukesindikatoren fortsatt viste 2-3..fikk ultralyd da jeg hadde litt vondt og har hatt tidligere exu, men det så normalt ut ifra uke.

Men lurer jo på hvor nøyaktig ukesindikatoren er? Den skulle vell være 3+ nå når jeg mest sannsynlig er 5+5? :nailbiting:

Last edited:
Ville ikke vært veldig bekymret. Det kan variere en del, og da du fikk 2-3, så kan det være det bare var akkurat, så ville heller tatt en test igjen om et par dager. Fikk selv 2-3 da jeg trodde jeg skulle få 3+, tok en test dagen etterpå, og da viste den 3+. Ha litt is i magen :happy:

Syns å huske det lå litt på etterskudd her også.
Hvis du er veldig bekymra ville jeg bedt om å få ta HCG på legekontoret. Da tar de i så fall to målinger med noen dagers mellomrom for å se om det øker :)

Ville ikke vært bekymret. Husker jeg gjorde det samme og fikk 2-3. Ventet enda noen dager å tok ny, da lyste 3+.

Var urinen konsentrert nok da?
Står på cb sin bruksanvisning at man bør bruke morgenurin for korrekt kalkulering av ukene. Jeg prøvde digital i går kveld på utvannet urin - fikk 2-3. I morges på konsentrert urin, 3+.
(Er 5+1..)

Back
Topp