Ukeshandling

Vesla92

Glad i forumet
Himmelbarn
Februarbarna 2023
Hvordan løser dere ukeshandlinga på billigst mulig måte, handler dere ukens tilbudsvarer hos 4-5 butikker, ellet handler dere alt hos én butikk (eks rema, kiwi)? :) er så i tvil på om det faktisk lønner seg å kjøre mellom ulike butikker for å kjøpe taco på tilbud i en butikk, for så å kjøre til neste og kjøpe fiskegrateng - eller om prislappen blir tilnærmet den samme av å handle alt hos en av lavpriskjedene? :)

Hvordan løser dere ukeshandlinga på billigst mulig måte, handler dere ukens tilbudsvarer hos 4-5 butikker, ellet handler dere alt hos én butikk (eks rema, kiwi)? :) er så i tvil på om det faktisk lønner seg å kjøre mellom ulike butikker for å kjøpe taco på tilbud i en butikk, for så å kjøre til neste og kjøpe fiskegrateng - eller om prislappen blir tilnærmet den samme av å handle alt hos en av lavpriskjedene? :)
Jeg har ikke så mange alternativer å handle på. Vi har kun kiwi her, alle andre butikker er 40 minutter kjøring unna.

Så hvis jeg må til «byen» så kan det lønne seg for meg å kjøre mellom de forskjellige butikkene på jakt etter tilbud som de har, men hvis det ikke er noe spesielle tilbud så er det billigste på kiwi for oss.

Vi bruker også å ukeshandle på Oda med levering på døra. Der er så si ingen forskjell i prisen fra kiwi..

Jeg kommer til å bruke Oda mye fremover da jeg ikke klarer p bære varene selv mellom bilen og inn i huset i 2.etg

Jeg handler alt på en lavprisbutikk og prøver å ta bevisste valg. Vi har de fleste butikker med fem minutters mellomrom, men jeg gidder ikke bruke timesvis på ukeshandling..Blir nok enda mer handling på Oda de første ukene når mini kommer!

Vi prøver å handle når det er tilbud. Bruker trumf, æ og Coop medlemskapet, hjelper litt. Panter flasker. Vi handler helst hos kiwi, ellers er det rema, og litt bunnpris, som vi bor ved.

Skal jeg virkelig gå inn for å spare så er jeg innom Kiwi først, deretter Rema 1000 og så Meny til slutt. Jeg lager alltid handleliste på Meny-appen for der ser man hva prisene på produktene er hos dem og så sammenligner jeg med varene på Kiwi. Som regel er det meste billigst på Kiwi, særlig frukt og grønt om man er trumf-medlem. Rema 1000 handler jeg inn kun tilbudsvarer og det jeg har rabatt på i Æ-appen, og så tar jeg Meny tilslutt hvor de har mest tilbud. (Liten aha: First Price koster det samme på Meny som på Kiwi) Det tar fort et par timer å holde på sånn og det er ikke lønnsomt om det er lange avstander til hver butikk, men i mitt tilfelle så er alle disse butikkene så godt som naboer med hverandre.

Her så har vi funne ut at det beste er å planlegge middager for en hel uke, vi gjør det på søndag også skriver vi handleliste. Jeg bruker også å kjike litt i tilbudsavisene, også handler jeg der det er mest salg. Vi har butikkene ganske nært så er egentlig ikke vanskelig å dra fra ene til andre butikken. Men det lønner seg å handle for en hel uke i slenget,for vi ender alltid opp med å bruke mere penger enn nødvendig på butikken om vi drar å handler mer enn en gang i uka :hilarious:

Jeg ukeshandlet i går og var innom rema, kiwi og meny. Hadde på forhånd ordnet handlelista på meny-appen siden man kan se priser der. Totalsummen kom på 1372... Hvis jeg bare hadde handlet alt på meny så hadde det blitt 158,- dyrere... sier litt om hvor høye priser det er i lavprisbutikkene nå :eek:

Back
Topp