Ukeshandler du?

På et måte.. lager gjerne meny for uka når jeg får tilbudsavisene. Når jeg er innom butikkene stikker jeg alltid hodet nedom 40-50% kurven og finner jeg noe bra så legges det inn som middag :)
 
Nei det er vi ikke flinke til. Det blir fort til at vi drar på butikken hver dag noe som virkelig blir dyrt i lengden. Men har planer om å bli flinkere til å handle på tilbud og fylle opp i skuffene og frysen, og handle kjøtt på 40% pga. dato som fryses med en gang. Planen er at vi må bli flinkere på å planlegge middager for en uke om gangen og ha en fast handledag i uken. Jeg tror det lønner seg i lengden.
 
Nei, vi er ikke flinke til det her. Men, vi er flinke til å benytte tilbud, og handler inn større mengder forbruksvare som lagres.
 
Ja. Etter at jeg kjøpte en sånn ukesplan som henger på kjøleskapet, er det mye lettere å planlegge både middag og innkjøp :)
 
Prøver på det ja, men glir ut i perioder desverre
 
Storhandler mandager - supplerer med ferske grønnsaker, salat og frukt på torsdager/fredager
 
Lager meny fremover og handler inn det som trengs?

Vi har havnet på en uvane om å planlegge maks 2-3 dager frem i tid og handle nesten daglig og det er både slitsomt og lite økonomisk...
Ja, jeg planlegger fremover. Har en greie meg at jeg må ha minst 20-30 middager i fryseren..
Alt som er i fryseren står på en liste som henger på utsiden av døra, så stryker av/fører på på den etterhvert. Prøver å handle stort en gang i uka.
 
Handler to ganger i uka.
 
Fra jeg flyttet ut hjemmefra og til jeg flyttet sammen med samboer, ukehandlet jeg. Det var ikke alltid jeg lagde meny, men kjøpte inn nok råvarer til å holde en uke, minst. Så kunne jeg sette sammen en rett etter hva jeg hadde lyst på akkurat den dagen - alltid nok å velge i.... Samboer har derimot vært vant til å handle daglig, og aldri hatt særlig med mat i hus. Nå kjører vi en miks... Vi handler 2-3 ganger i uka, tilfeldige råvarer og lager det vi har lyst på ut fra det vi har...
 
Nei, blir minst to ganger i uka, av og til flere. Noen uker er vi flinke og har middagsplaner, andre uker er det omtrent fra dag til dag.
 
Vi handler så å si hver dag. Ofte planlegger vi middag på butikken.
 
Bestiller varer annen-tredjehver uke på kolonial og får grønnsaker på døra annenhver uke. Sparer utrolig mye tid og penger på det.
 
Back
Topp