Ukeshandler du?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Lager meny fremover og handler inn det som trengs?

Vi har havnet på en uvane om å planlegge maks 2-3 dager frem i tid og handle nesten daglig og det er både slitsomt og lite økonomisk...
 
Jepp.

Vi sitter lørdag formiddag og skriver middagsliste og handleliste for uka som kommer.
Går gjennom aktiviteter og ser hva som skjer og planlegger middager deretter.
Handler i løpet av lørdagen.

Da har vi alt i hus, og kan flytte om hvis nødvendig.
 
Vi har nettopp startet med det igjen, det skle ut en periode slik at vi var på butikken sikkert 4-5 ganger i uka :sorry:
Prøver å tenke hva vi kan ha til middag, litt etter hva som kanskje er på tilbud også, og så kjøper vi en god del når noe er på godt tilbud :)
 
Vi kjøper bare inn diverste middager osv når vi får lønn, så er det lettere å snoke i skapene når de er fulle av mat :cat:
Bruke 3000 på middagsmat så har vi i rundt en mnd.
Kjøtt kjøper vi i Finland når vi kjører gjennom, men det er også det eneste med mindre det er en søndag og vi ikke har mat hjemme
 
Handler hver onsdag/torsdag, sitter kvelden før og planlegger middager og skriver fyldig handleliste. En ukeshandel kommer på alt mellom 700-1300kr og det er inkl bleier og slikt og. Har ikke tid til å handle oftere, også sparer vi penger på å handle en gang i uka
 
Prøver å handle for 3 dager hver gang, men ønsker egentlig å ukeshandle. Slitsomt å måtte innom butikken hele tiden, dyrere blir det også.
 
Her ukes handler vi. Ikke alltid jeg planlegger til detalj hva vi skal ha til middag hver dag. Kjøper spesielt inn til ca 4 middager, så har vi en restemat dag av middagsrester som er til overs. De to siste dagene tar jeg utgangspunkt i noe jeg har i fryseren. Liker å eksperimentere litt.
 
Vi burde. Blitt handling nesten hver dag ei stund her må, og det er ikke bra.
Burde klare å kutte ned til en forhandling og en påfyllstur i uka.
 
Skriver handleliste fortløpende og fullfører den på fredag. Ukeshandling lørdag. Prøver å ikke handle for mye, bedre å ta en ekstra tur i løpet av uken og fylle på med grønnsaker osv. samtidig enn at det hoper seg opp så mye mat at vi mister oversikten.
 
Av og til er vi flinke og gjør det, men det sklir fort ut igjen:p skulle ønske vi var flinkere til det.
 
Vi ukeshandler og handlingen går så mye bedre nå! Ikke bruker vi altfor mye penger på unødvendige ting og det er i tillegg mye lettere å lage middag når de er planlagt litt i forveien :happy:
 
Ja, vi har rett og slett ikke tid til å gå innom butikken oftere.
Vi bestiller på nett en gang i uka.
 
Vi gjorde det, men så har det sklidd ut, igjen og igjen. :banghead:

Skal gjøre en ny innsats fra januar av, noe som betyr at jeg må begynne å tenke igjen. Det går nok fort et par uker før vi er oppe og går med ukeshandling, men det er målet. :happy:
 
Vi har planlagt det lenge, men ikke kommet i gang. Men planen er å bruke litt tid på søndag til å skrive liste for uka, også handle på mandag. Også siden vi ikke klarer å la godteri osv ligge, så vi ikke kan handle det på mandag hvis det er tenkt til helgen. Så tenker vi å handle for helgen på torsdag.
 
Her er det ukeshandling tirsdag eller torsdag hver uke. Varierer om jeg drar alene på dagtid, siden jeg jobber turnus, eller om vi tar det sammen på kvelden. blir vel mer og mer på kvelden sammen nå etterhvert som magen vokser..
 
Jepp, før vi legger oss på søndager ser vi alltid over hva vi har i fryser, kjøleskap o.l
Skriver ukesmeny og handleliste samtidig.
Handler på mandager og supplerer litt til helgen på fredagen:happy:
 
Back
Topp