Ukes/mnd lønn...

Mine på 11 og 15 år får 100kr i uken:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Mine jenter 11 og 13 får 100kr i ukelønnen. De har oppgaver få gjøre og gjør de ikke det trekkes de i lønn.... De må spare pengene til ting de har lyst på/trenger, får ikke lov å snope de opp... Veldig greit når de vil på shopping med veninner.. Vi slutta for lenge siden med lørdagsgodt, kjører skåler på bordet på fellesen... Seff om de er med på butikken og vil ha noe spes får de jo det..

Dattera mi får 30kr. Hu får i tilegg penger til Kantine, fritidsklubben, kino og slike ting om det er behov for det.

Når JEG var 13 år så fikk jeg 800kr i mnd. Dette skulle dekke alt jeg måtte ha, fra skolemat til kontantkort,klær osv..

Når JEG var 13 år så fikk jeg 800kr i mnd. Dette skulle dekke alt jeg måtte ha, fra skolemat til kontantkort,klær osv..
Hi hi hi, det første jeg tenkte da jeg så dette var "Da jeg var ung ..osv" ;)

Men da JEG var ung ( ;) ) fikk jeg faktisk 100,- i uker, da måtte jeg vaske begge badene, trappen og ta inn og ut av oppvaskmaskinen.

Jeg har jo ingen barn, men har venninner med barn i den alderen og det er stadig et emne for diskusjon.
For de fleste av dem beregnes ukelønna ut i fra hva barna må betale for sjøl.
Må de betale for kinobesøk, kontantkort etc.får de gjerne litt mer enn 100kr..en kinobill.koster jo fort 50kr og mange har jo ikke lenger hustlf.så mobilen blir mer brukt
Er det derimot foreldrene som bet.disse tingene, er det 100-150 kr som er vanlig.
Husker sjøl jeg fikk 100kr uka + kinobill.etc, så er ikke no prisregulert stigning på detta gitt ;)

Mine jenter 11 og 13 får 100kr i ukelønnen. De har oppgaver få gjøre og gjør de ikke det trekkes de i lønn.... De må spare pengene til ting de har lyst på/trenger, får ikke lov å snope de opp... Veldig greit når de vil på shopping med veninner.. Vi slutta for lenge siden med lørdagsgodt, kjører skåler på bordet på fellesen... Seff om de er med på butikken og vil ha noe spes får de jo det..
Det må de her og,og snop/chips har vi i felles skåler på bordet:-)

Mobil kommer utenom,der har de 200 kr i mnd,og over det må de betale selv:-)

Back
Topp