uker?

Tonje M

Glad i forumet
håper dere erfarne kan hjelpe meg litt her... jeg hadde siste mens 20 september. dvs at det er litt over 17 uker siden... men.. når jeg snakker med folk om det så sier de at "ja men da er du i 18 uke du da...." åssen får de det til å stemme??? noen som veit?[:)] litt dumt sp. mål men.....

Hei hei.

Du går i 18 uke. Riktig det. Ikke lett å holde styr på det der.

nei skal si det er vanskelig... hverfall når man ikke har gjort det før.... men da kan jeg si at jeg er i 18 uke da gitt[:D] takk skal du ha schnuppa!

De regner fra siste mensdagen første dag og går en uke bakover i tid! Derfor er du i uke 18 og ikke 17[;)] Man regner faktisk fra før man altså er gravid. Ganske snodig egentlig, men sånn er det nå en gang[;)]

Du er 17 uker på vei, men i din 18 uke!
akuratt som med din alder....
Jeg er 31 år og 10 mnd - altså i mitt 32 år. :-)
Så om du er 17 uker og 4 dager på vei (som ofte blir skrevet 17 + 4) så er du i din 18 uke!

det var en kjempegrei huskeregel BflyW!!!!! jeg skal på u.l den 1 så da får jeg nok vite mer sikkert... har en følelse av at terminen blir litt flyttet på....

Det er som de andre sier, du er i din 18. uke, og du har gått 17 fullgåtte uker, og dette kan igjen sies som 17 uker og f.eks 4 dager som igjen er det samme som 17+4 [:D]

Halloen.....
Jeg hadde også den siste mensen samtidig som deg.
Legen ga meg en termin på den 29. Juni, Mens her på termin kalk. Ble det til den 3. Juli...... Hmmz.....

Back
Topp