Uker og apper

Statistikern

Elsker forumet
Assistert-jentene
Februarhjertene 2025
Er det ikke slik at helsepersonell i Norge sier uke 8 om 8+0-8+6? Syns det er så forvirrende at Nørs-appen da sier at jeg er i uke 9. Jeg vet at man kan regne slik, men trodde det var mer vanlig i utlandet? Pregnancy+ appen som vel ikke er norsk sier uke 8. Størrelse per uke er også en uke foran i Nørs, så regner med at de ser til slutten av uken? #forvirrret
 
Syns helsepersonell stort sett forholder seg til nøyaktig dag, typ 8+3. Du er i uke 8, men du har jo da startet på din 9ende uke. Helsepersonell vil nok primært si uke 8 eller nøyaktig dag. Det er hvert fall min erfaring.
 
Vansklig det dær. Men de fleste sier hvor mange 9+0 , 8+3 osv. men blir jo som hun over skriver for eksempel 8 full gåtte uker pluss. Ser det står mye i appene også. Men er til og bli forvirret av jah. Samme med det at de flytter på hvor langt på vei en er når det er ivf det forstår ikke jeg.jeg bare forholder meg til utgangspunktet enda og så ser jeg heller på TUL og OUL hva de sier.
 
Helsepersonell her sier nøyaktig uke pluss dag. Sier det stort sett vi og, men er jo i uke 8 nå som jeg er 7+5. 7 fullgåtte uker pluss 5 dager.
 
Last edited:
Takker for svar :) Jeg fant en side som viste størrelse på embryo/foster per uke, så ble i hvert fall klok på forskjellen i størrelse i de ulike appene. Er som jeg tenkte at de bruker enten starten av uken (slutten av forrige) eller slutten av uken en går inn i. Jaja, skal prøve å ikke henge meg opp så mye i dette. Er typisk meg :hilarious:
 
Back
Topp