Uker, måneder, år

Uker frem til han var noen få mnd, mnd frem til han var 1.5-2 år (sa 1 år og x mnd), nå går det i hele og halve år :)

Uker frem til 2-3 mnd, og mnd frem til et år.
Istedet for å i mai si at han var 15 mnd sier jeg at han ble et år i februar :-)

Jeg bruker uker fram til seks uker. (Fordi da er det kontroll) Deretter måneder.

Om ettåringen sier jeg av og til 14 måneder, men det varer nok ikke lenge. :P Etter 1,5 år syns jeg det ikke er nødvendig å si måneder fordi det har jo ikke så mye å si om ungen er 18 eller 19 måneder. Det er ikke SÅ mye som skjer på så kort tid lenger. ;)

Etter 12 uker er passert, syns jeg det er naturlig å gå over til mnd. Etter de er...hmmm..15 mnd kanskje, kan man heller si år. :)

Får litt vondt i hodet når folk sier at ungen sin er x-antall måneder (tenker da de er over et år) siden jeg hater matte og syns det er unødvendig å måtte telle meg fram til hvor gammel ungen er :p Kommer derfor til å si uker fram til hun er en måned, deretter måneder til hun er et år og år+måneder når etter det. Og når hun er gammel nok til å si hvor gammel hun er selv så blir det heller hele år :)

Back
Topp