uker i svangerskapet

nettemor

Forumet er livet
lurer litt på de ukene, nå er jeg 19+3, er jeg da i min 20`ende uke eller i min 19`ende uke??

Da er du i din 20 ende uke. Dvs du har fullgått 19 uker, og er 3 dager ut i den 20 uka!

dvs si du er i 20uke, men har 19 fullgåtte uker....
etter som jeg har skjønte ihvertfall[:D][:D]

så et annet spørsmål....når jeg nå er 26 uker på vei....er jeg mange mnd på vei da???blir aldri klok på de greiene....

4uker-1mnd.
8uker-2mnd
12uker-3mnd
16uker-4mnd
20uker-5mnd
24uker-6mnd
28uker-7mnd
32uker-8mnd
36uker-9mnd
40uker-1omnd

så da er du i din 7mnd, med 6full gåtte mnd........[;)]

takk for svar alle sammen[:)]

ja jeg ser du har skrevet helt til 10 mnd\ 40 uker, dette vet jeg....men vi går liksom gravid 9 mnd...og da kræsjer utregningene for meg.så jeg som har termin 15 januar har tre mnd igjen den 15 oktober...altså er jeg snart fullgått 6 mnd på vei???(den 15 okt.)

Man regner jo svangerskapet fra siste mens første dag, og da blir det faktisk 10mnd[:)] Har sittet med kalenderen selv, for syns det hørtes så lenge ut med TI mnd. men det stemte faktisk[:)]

lena28: da er du i din syvende mnd, med seks fullgåtte mnd[;)]

jepp, er litt snodig det her, jeg blir ikke klok på det ihvertfall...[:)]

kalender måneder har sjelden 28 dager i seg(4 uker), har som regel 30-31 dager, derfor er det 9 kalendermndr, og 10 mndr når vi regner i "reine" uker [:)]

Kalender mnd'er er som blir sagt 9mnd...
Men en regner oftest i svangerskapsmnd'er- som da er 10mnd'er,siden en mnd er 4 uker![;)]
Synes det er greit jeg...Nå har ikke jeg heller født noen barn etter 38uker,så har ikke rukket å gå gravid i de 10 mnd'ene!
Åssen er formen din om dagen da Lena28!?
Har du fjerna magebildene fra galleriet,elelr har de bare gjemt seg!?[8|]

Back
Topp