Ukepenger

Min eldste får lommepenger, han er 10 år nå og begynte med dette da han var 8 år. Han har fått 50 kr hele veien som han får på tirsdager for da er det klubb på skolen :) Han må gå ut med søpla og holde rommet sitt ryddig. Han rydder det og støvsuger det 2-3 ganger i uka :)

Mine er 3.5 og 5.5... Hvis de støvsuger gangen/stuen, får de 5 kr hver.. :)
De får også det hvis de rydder rommet sitt..

Senere vil de få mer fast .. Nå er det litt i rykk og napp =)

Får 50kr, han er 7. Må holde rommet/Loftstuen ryddig, ta utav oppvaskmaskinen også hjelper han til med å legge på plass sine egne klær innimellom :)

Da jeg var 7 år fikk jeg en 20kroning hver lørdag! Jeg tenker 50kr er greit? Hvis barnet sparer til noe spesielt og gjør flere oppgaver i huset ser jeg det ikke som et problem å gi litt ekstra.

Her får ikke storebror ukepenger som en fast greie. Han får penger når han trenger det og om han skal noe. For eks på kino. Han hjelper likevel til med huslige sysler, eksempelvis hjelper meg å dekke på bordet av og til. Noen ganger så tilbyr han seg selv å hjelpe.I sommer hjalp han pappan å rake kvist da fikk han penger;) Videre fikk han når han bærte ved.

Mannen og vesla skal lage en plan for ukepenger nå. Hun elsker å få penger til sparegrisen, så mannen ser sitt ess for å finne på noe lurt her;-)

Back
Topp