Uken i barnehagen

Frokost og frilek frem til 9.
Gjerne går de ut etter det. Eventuelt også deler i grupper 1 og 2 åringene. 2 åringene har mere opplegg. 1 åringene har mest frilek.
Lunsj rundt 11 tror jeg. Varmmat 2 ganger i uka.
Soving, og min sover gjerne 3 timer
Frukt
Så er de enten inne med frilek resten av dagen eller så går de ut.

Turdag har de ikke for 1 åringene før til våren. Synes det er fint. For dem er det nok tur å gå ut, eventuelt ta turen utenfor gjerdet. Synes heller ikke det er noen vits med masse organisert for dem. For dem er det nok stimuli og læring i å bare leke og bli kjent. De har malt noen ganger vet jeg.

De har tavle hvor de skriver hva de har gjort i løpet av dagen. Hvis jeg husker det så ser jeg på den, men det er ikke alltid midt oppi henting av to og å holde overrsikt over hva av klær som skal hvor og hjem;) De har bilder på månedsplanen også henger de opp av og til.

Tror de har samlingsstund noen dager også. Mest synging da vil jeg tro;)

Jeg er egentlig mest engasjert i hva storebroren har gjort. Lillebror sover og spiser stort sett bare;) Å så lenge han har vært fornøyd og ikke dytta eller dælja noe i hodet på folk er jeg fornøyd;)

Jo, også har hun ene voksne gått kurs i barnemassasje, så de pleier å få massasje, SUPERPOPULÆRT:)

Last edited:
Jeg må si jeg blir litt stressa av å se de planene dere har tatt bilde av! Det har vi absolutt ingenting av..

Jeg vet helt ærlig ikke hvordan dagene er oppdelt eller hva slags program de har, annet enn at de spiser frokost, er ute, spiser lunsj, sover, er ute igjen, så inne. Hun som er leder på avdelingen har vært sykemeldt siden oppstarten i august og har akkurat kommet tilbake på 50%, så det er lite eller ingen kommunikasjon ut til oss foreldrene. Jeg går fortsatt og venter på månedsplanen for november, men de vi har fått tidligere har inneholdt veldig lite info. Det er lite kommunikasjon ut til foreldrene om hva som foregår, ingen bilder eller produkter av at de har laget noe. Jeg vet flere foreldre er frustrerte, for vi var fler som tok det opp på foreldremøtet for et par uker siden.

Det jeg derimot vet er at E har utviklet seg enormt, språket og motorikken har blitt fantastisk bra og hun teller, tegner og elsker å være der. Men jeg skulle ønske jeg visste litt mer detaljer om hva hun gjør der og hvordan hun har det i hverdagen.

Ja, jeg savner vel kanskje litt dokumentasjon på hva han faktisk gjør i bhg. De onsdagene når det er 1-årsgruppe tar de jo bilder og henger opp + at vi får se produktet (de har stort sett malt hver gang). Men så tenker jeg at de kanskje ikke gjør så mye når de er så små, er vel mest frilek inne og ute. Mye av dagen går jo bort i mat og soving.
Er derfor jeg er veldig glad at barnehagen bruker app:D

417590d1f430053b6a6dbd3a76dcea6f

Ikke så avanserte planer, men vi får i tillegg beskjed dagen før om de skal avgårde og gjøre noe spesielt . De har store lekeområder i skogen over bhg, så tur blir i grunn ganske dagligdags, bortsett fra nå som det hatt vært elgjakt, da har de vært mest i bhg eller nedover i feltet.

Har ingen planer slik. Vi får månedsbrev med fokusområder, planer og evaluering/observasjoner. Men planer er ikke gitt ut til oss med klokkeslett og dager. De har ingen kjernetid eller fast dagsrytme. M spiser 10, sover i 3 timer og spiser igjen kl 14. Vet de pleier å dele i grupper inne kl 9 med noe aktiviteter. Og så pleier de å leke ute etter frukt. Aner ikke når de har møter. De tar det meste på barnas premisser, mulig de har planer for seg selv. Tenkte å spørre om å få se de. Handler jo om å dokumentere det de driver med overfor foreldrene. Når M blir litt eldre og sover mindre så håper jeg det er mer utetid og tur og sånt.

Felix sover en del i bhg han også, men han er fortsatt med på tur og er mye ute.
Vi får månedsplan i tillegg, syns det er veldig greit mtp at de har forskjellige fokus hver mnd.
Guttene går i en forsterket bhg og lærer derfor tegn til tale, på månedsplanen står det hvilke tegn de går igjennom i perioden -veldig kjekt :)

7-8 frokost
8-12 rytmikk/sang/ute/diagnostisert lesing/massasje/vannlekerom.
12-14 soving
15 frukt og brød
14-17 fri lek

Vet ikke når de spiser lunsj, men er varmmat hverdag.

Barnehagen har STOR turnsalen med klatrevegg, tjukkaser, hinderløype, biler man kan sitte i å kjøre med, rutsjebane.
De har også et vannlekerom, som er veldig populært.

Tror det er rytmikk om tirsdagene, vannlekerom onsdag, diagnostistisk lesing på torsdager, fellessang på fredager..

Vi får dagbok hverdag på Mail om hva de har gjort :)

• Liker
Reactions: BMC
Får beskjed om de skal noe spesielt,får og påminnelsen på mail, meny for de to varmmat dagene hver uke. Er ganske fornøyd med slik de gjør det. Benjamin er med på tur to dager I uken. Veldig kjekt, for han storkoser seg ute. Så har de forskjellige aktiviteter de forskjellige dagene. Eneste eg er misfornøyd ed er at de ikkje har tid til å smøre han med fuktighetskrem er enn en gang for dagen....

Får beskjed om de skal noe spesielt,får og påminnelsen på mail, meny for de to varmmat dagene hver uke. Er ganske fornøyd med slik de gjør det. Benjamin er med på tur to dager I uken. Veldig kjekt, for han storkoser seg ute. Så har de forskjellige aktiviteter de forskjellige dagene. Eneste eg er misfornøyd ed er at de ikkje har tid til å smøre han med fuktighetskrem er enn en gang for dagen....

Kjekt å se du titter innom :) Hvordan går det med dere? Har tenkt på dere!

Hvor ofte skal han smøres?

Orker ikke reise meg for å ta bilde av månedsplanen, men den ser ca slik ut:

Mandag: Turdag - vi må ta med nistepakke og drikkeflaske
Tirsdag: Varmmat
Onsdag: Ingenting spesielt, noe som er like greit for vesla har fri.
Torsdag: Ingenting spesielt
Fredag: Utedag. De går ut etter frokost, og spiser alle måltidene ute.

Ser ut som jeg må finne frem planen hennes etterpå :) er glad de har en plan jeg, gir hverdagen mål og mening :) årets fokustema er mest mulig lek.

Back
Topp