Ukelønn!

Nei, hun er litt liten enda. Men om noen år når hun er 6-7 ser jeg lett for meg at hun kan få en oppgave eller 2 mot noen kr i uka som hun kan spare :)

Har ikke begynt med fast ukelønn her enda, men dersom de er flinke til å hjelpe til hjemme kan de få noen kroner. Men er veldig imot at de skal få penger hver gang de gjør noe, så vi prøver å få de til å gjøre enkelte oppgaver uansett...

Ingen ukelønn her! Men får penger om det trengs ( er så "liten" enda. 1 klasse) så det har ikke hvert noe tema enda. Her hjelper hun til med det jeg ber henne om, uten noe form for belønning, utenom "Tusen takk! Veldig kjekt at du ville hjelpe meg med ...."

50 kr innimellom, men da forventes det at de hjelper til med ting. Litt mer hjelp enn vanlig :P

Eldstemann på snart ni år får ukelønn, 50 kr i uka. Han må gjøre lekser fint (hater lekser ;) ), rydde rommet, gå ut med søpla, hjelpe til å støvsuge og andre småting ved behov :)

Ja fast hver uke. Mellom 50-60kr. De har forskjellig sats :P
Tja. De gjør igrunn ikke spesielt mye sånn spesifikt!
De rydder av etter seg når de spiser. Sette inn i oppvaskmaskinen. Og så må de gå ut med søpla.
De hjelper også gjerne til med å lage middag

Mine er 4 og 5år, de får ikke ukelønn, men de får penger på et glass for oppgaver de gjør.

2 kr for å dra opp søppeldunken når den er tømt, 2 kr for å dekke på eller av bordet, 2 kr for å rydde i sko og koste i vindfanget ++++

Er ikke noe krav at de skal Gjøre ting, men nå sparer de til Lego, så nå er se flinke til å "jobbe".
Putrer vel på ca 30 - 40 kr i uka

Sønn min får 500 pr mnd (han er 15), men han må virkelig JOBBE for det og altså bare så det er sagt.
Kino penger osv får han utenom.

Datter på 12 får 100 kr/uke, og i tillegg betaler vi talkmore abonnement til 200 kr i måneden. Så da blir det lik 150 kr i uka :-)
Da må hun holde rommet ryddig, ikke rote i andre deler av huset og hjelpe med de oppgavene hun får beskjed om.

Nei, han får ikke ukelønn.. Han får pent bare hjelpe til i heimen uten å få lønn for det.

Back
Topp