Ukeindikator....

Lykke.

Forelsket i forumet
Da var det endelig helg her i huset, deilig å være tidlig ferdig på jobb. Er hjemme alene og nyter stillheten.
Tok en ny test i går. En med ukeindikator. Grunnen til at jeg tok enda en er vel det at jeg trengte å se det med bokstaver, he he, de to strekene på de forrige testene var ikke nok.Og en annen grunn er at jeg ønsker å ha en liten oversikt over hvor langt jeg er på vei.

Resultatet på testen ble: Gravid 3+. Det betyr vel at jeg er 5 uker på vei, om ikke mer?  Blir egentlig litt forvirret. Var hos gynekologen i starten på måneden, ca 3 uker siden, for å se til at alt såg bra ut da jeg har hatt trøbbel med menstrasjonssyklusen etter at jeg sluttet på pille. Hadde både vonde pupper og små blødning i forkant av besøket til gynekologen, og tenkte det måtte være noen hormonforstyrrelser som forårsaket dette. Og det sa vel legen også at det kunne være. Ingen av oss tenkte på at jeg kunne være gravid. Men jeg må jo ha vært det da jeg var der. Prøver å tenke ut når jeg kan ha blitt gravid men klarer ikke finne ut av det. Tror at det kanskje blir termindato i slutten av nov/beg på des....

Blir litt stresset av å tenke på at jeg har gått på en 10 dagerskur med primolut og at jeg har vært gravid under hele kuren. Livredd for at dette kan/har skadet fosteret. Kan nesten ikke vente til jeg skal til legen i slutten av april. Kanskje jeg da kan få noen ordentlige svar om hvor langt jeg er på vei osv...

Kjenner at dette hodet mitt tenker litt for mye om dagen. Hvor er avknappen?[8|][;)]

Tok en test med ukeindikator i dag (måtte jo også, selv om to tester har fått to streker [;)]), og den lyste Gravid 3+ [:)]

Etter forrige mens så er jeg 4+5 idag, så vet liksom ikke.
Begynte med en gang å tenke mer hcg-tvillinger [;)] hehe.

Men skal krangle meg til en tidlig UL, så da får vi se [8D]

he he, godt det ikke bare er meg som må teste flere ganger! Kunne testet meg igjen jeg, har litt vanskelig for å tro at det er sant dette! [:)] meg nå får jeg vel holde ut itl jeg skal til min første lege time om ca en mnd. Føler det er aaaaaaaaalt for lenge til!!

Jeg har tatt mellom 20 og 30 tester[8|]
Det er mest billigtester. Og så lenge jeg har mange av de, så hvorfor ikke bruke de opp :P
Har tatt to digitale med ukeindikator. Og de viser ganske rett på meg. Tok den første på torsdag i forrige uke, og den viste 1-2 uker. I dag viste den 2-3.
Spent på hva den viser neste uke[:D]

Selv om du var gravid når du var hos gynekolog, var du sikkert 3-4 uker eller noe, og da synes det som regel ikke på ul. Er vel ikke før uke 5 man kan se en liten klump, og uke 6 man kan se hjerte...

Sto 3+ på min også.
Etter mine beregninger var jeg 4+4 da.
Blir spennende og se på UL.
Kan jo hende men har harr tidligere eggløsning.

ORIGINAL: annibananni

Jeg har tatt mellom 20 og 30 tester[8|]
Det er mest billigtester. Og så lenge jeg har mange av de, så hvorfor ikke bruke de opp :P
Har tatt to digitale med ukeindikator. Og de viser ganske rett på meg. Tok den første på torsdag i forrige uke, og den viste 1-2 uker. I dag viste den 2-3.
Spent på hva den viser neste uke[:D]

Selv om du var gravid når du var hos gynekolog, var du sikkert 3-4 uker eller noe, og da synes det som regel ikke på ul. Er vel ikke før uke 5 man kan se en liten klump, og uke 6 man kan se hjerte...

Man kan faktisk se om man er det selv om du er 3-4 uker på vei(hvis du tok en innvendig UL da)Tror jeg hadde bestilt meg en time hos en priv.gyn eller noe.Litt kjipt å vente 1 mnd til du skal til legen.Du kan også bare dra dit og be om en blodprøve for å sjekke HCG nivået.Da trenger du ikke time og får svar i løpet av noen dager om hvor høyt nivået er.Er det veldig høyt får du nok time før.Lykke til,Thea80[;)]

To av mine venninner som har tatt ul i uke 4, har ikke fått sett noen ting. Ikke sett noe som kunne bekrefte svangerskap...

Vet ikke helt om jeg hadde stolt på den ukeindikatoren jeg :P
Vet om ei igår som hadde tatt sånn test, og fått svaret 2-3 uker, også dro hun på ultralyd og fikk beskjed om at hun var 23 (!!!) uker på vei. Hehe!

ORIGINAL: Mamii 25

Vet om ei igår som hadde tatt sånn test, og fått svaret 2-3 uker, også dro hun på ultralyd og fikk beskjed om at hun var 23 (!!!) uker på vei. Hehe!

Grunnen til at den viste 2-3 uker, selv om hun var 23 uker på vei, er fordi hcg nivået i blodet begynner å synke etter uke 13 eller 14. Så hcg nivået i uke 23 er ca det samme som uke 2-3.[;)]

ORIGINAL: annibananni

ORIGINAL: Mamii 25

Grunnen til at den viste 2-3 uker, selv om hun var 23 uker på vei, er fordi hcg nivået i blodet begynner å synke etter uke 13 eller 14. Så hcg nivået i uke 23 er ca det samme som uke 2-3.[;)]

Eller så fikk den med seg tallene 2 og 3 som i 23, og nærmeste den kom var 2-3, hahah [:D]

Kan noen forklare disse 4 + 4 greiene for meg? Skjønner ikke helt hvordan det regnes her jeg... [8|]

ORIGINAL: Thea80.

Kan noen forklare disse 4 + 4 greiene for meg? Skjønner ikke helt hvordan det regnes her jeg... [8|]

4+4 er 4 uker og 4 dager på vei[:)]

skal kjøpe meg en test me ukeindikator i mårå, er såå spent..har tidligere hatt to svakt positive og en negativ..så derfor vil jeg ta en til for å være sikker.

Back
Topp