uke40 og modningsakupunktur

Wiggum

Blir kjent med forumet
I dag er jeg i uke 40 å fikk modnings akupunktur.. Har jo mensensmerter nesten hele tiden men kjenner ikke ut som det er noe på tur end:-P jordmora sa at mormunnen min var mjuk å.flat men ingen åpning.. andre som har erfaring av modnings akupunktur?:-)

jeg gikk med moden mormunn og 3 cm åpning i 2 uker fikk akupunktur 5 ganger imens. og fikk ikke rier men mye kynnere av det. men tror det hjalp for hadde veldig lett å grei fødsel da, gikk fra 5 cm til full åpning på 10 min. 

Jeg gikk til fire behandlinger fra slutten av uke 38 til uke 40. Jeg hadde en cm åpning i minst to uker før termin, men fremdeles en kant igjen på termindato. 1 cm åpning målte jordmor etter at jeg hadde hatt en av fire turer hos akupunktøren, men regner med at jeg hadde hatt åpning med eller uten akupunktur. 

Jeg gikk en uke på overtid (menstermin 19.jan, UL 25.januar). Startet en modningskur på føden 1.februar, fikk rier etter fem timer etter den første av flere piller. Så jenta ble født 2.feb. Så modningsakupunktur gjorde ikke nødvendigvis underverker i mitt tilfelle... 

Men jeg merket at det var alltid var mer aktivitet i magen når jeg hadde nåler her og der. Det har jeg ikke helt funnet forklaring på. 

Fødselen gikk som normalt for 1.gangs: 13 timer fra første rie til hun var ute. 

Okei:-) hmm æ e bare så lei nu å ungen r stor 4200 va på sånn tilvekst ul så æ grue mæ masse til føddeln før mi første va bare 3200 :-\

Problemet med akupunktur er at man kan liksom ikke bevise at det funker (eller ikke funker). Men det skader i hvert fall ikke, så dersom du har noen ekstra kroner å bli kvitt og vil ha en unnskyldning for å prøve akupunktur, så er det ingenting i veien for å prøve. Selv var jeg nysgjerrig på hele greia og fant ut at nå var et ypperlig tidspunkt og unnskyldning for å prøve akupunktur.

Går du til en ordentlig akupunktør (ikke jordmor med bare helgekurs) kan han/hun sette nåler for andre plager du eventuelt også måtte ha. Alt fra tett nese til bekkenplager. 

Back
Topp