Uke22 , kjenner ikke liv

turbogirl_01

Betatt av forumet
Så redd og nervøs. Jeg er førstegangsfødende og vet ikke helt hva jeg skal forvente. Tidligere har jeg kjent liv.ikke spark og kraftige bevegelser , men svake bevegelser. Vanskelig å forklare. Har kjent det når jeg har lagt meg på rygg eller om jeg har ligget på magen. De to siste dagene har det vært helt stilt:O hvorfor kjenner jeg ikke kraftige spark og mere liv i uke 22? Begynner å bli skikkelig redd. Alt så bra ut på ul i uke 19 . jordmoren sa at den lille hadde god plass i magen da:) virker som alle andre kjenner kraftige spark og bevegelser :) er det bare jeg som ikke har kommet dit og er det noe galt ? Stresser kanskje ekstra med dette siden vi mistet uke 12 sist:/

Jeg tenker siden du er førstegangs så kan det ta litt tid før du kjenner kraftige bevegelser. I begynnelsen når det bare var svakt hos meg kom det ikke så ofte. Men jeg hadde doppleren min og ble derfor beroliget. Tror du bare ikke har kommet "dit" enda. Men hvis du bekymrer deg veldig er det jo bare å ringe til jordmor eller lege i morgen tidlig å be om å få høre hjertelyden. Syns ikke du skal måtte gå sånn å bekymre deg.

Har du morkaken foran? da kan det være vanskelig å kjenne,også ligger av og til babyen og sparker innover mot din rygg. Tror ikke du trenger å bekymre deg,men ta en sjekk hos jordmor med doppler,så får du roen :)

Vet ikke om jeg har morkaka foran.det sa ikke jordmora noe om. Ringte de på fredag, men de hadde ikke tid til meg før 7 okt desverre :/

Jeg ville ringt legen rett og slett for å få en beroligende time.
Mest sannsynlig har den lille lagt seg anderledes og sparker borti andre ting :)

Krysser fingrene!

Da spørs det om du kan ha morkaken foran. Fikk du med et skriv etter OUL? Står det placenta anterior?

Jeg er 2.gangs og har morkake foran. Er 21+3 og har bare den siste uken kjent skikkelig(!) liv, men det er alikevel ikke like kraftig som med storebror. Denne gangen er det kraftige dult, forrige gang var det spark. Jeg kjenner nå at han sparker inn i morkaken før det treffer meg.. Tok lang tid før jeg kjente noe, og var også litt bekymret, men har tatt seg veldig opp de siste dagene og nå er det masse liv, selvom det ikke kjennes like godt som med morkake bak:)

Og det er bare de siste dagen jeg har kjent hver dag. Før det kunne det gå 1-2-3 dager mellom hver gang jeg kjente noe.

Det står på oul papira hvor morkaka ligger. Det står nok på latin, men du kan jo google deg frem til svaret også hadde bv en artikkel om det for en tid tilbake siden.

det vil nok gå seg til :) jeg er i 21+5 i dag, og har kjent liv siden uke 17. men det er veldig opp å ned hvor mye og hvor ofte.. det har noen ganger gått dager mellom hver gang jeg har kjent noe. men jordmoren sier at hun inni her er veldig aktiv da.. de beveger seg jo inni der, og snur på seg, så den sparker nok slik at du ikke kjenner det :)

Jeg er 23+2 i dag å kjenner masse hver dag.
Men for to uker siden gikk det laaang tid i mellom. Tok 3 dager dør jeg kjente noe. så jeg dro å kjøpte litt godteri, la meg på soffan å leste ett blad. Tenkte ikke noe på lillegutt akkuratt da og plutselig kom det dulting når jeg ikke forventa det. Jeg ringte føden å de sa jeg skulle gjøre dette:)

Lillegutt <3

Så redd og nervøs. Jeg er førstegangsfødende og vet ikke helt hva jeg skal forvente. Tidligere har jeg kjent liv.ikke spark og kraftige bevegelser , men svake bevegelser. Vanskelig å forklare. Har kjent det når jeg har lagt meg på rygg eller om jeg har ligget på magen. De to siste dagene har det vært helt stilt:O hvorfor kjenner jeg ikke kraftige spark og mere liv i uke 22? Begynner å bli skikkelig redd. Alt så bra ut på ul i uke 19 . jordmoren sa at den lille hadde god plass i magen da:) virker som alle andre kjenner kraftige spark og bevegelser :) er det bare jeg som ikke har kommet dit og er det noe galt ? Stresser kanskje ekstra med dette siden vi mistet uke 12 sist:/
Sniker. Jeg har morkake bak som er vanlig og førstegangs. Kjente ikke særlig liv før etter uke 20 og absolutt ikke daglig eller regelmessig fra etter uke 26-27. Lege og jordmor her, pluss i svangerskapsboken står det at du skal kjenne daglig fra uke 28. Så ta det med ro. Kan hende lille ligger med ryggen ut og sparker innover. Da kjenner man det heller ikke så.godt. går nok bra :)

jeg har ikke morkaken forran :( så er nokk i det . Lå på ryggen på soffan i helgen, mens jeg spiste søtsaker og kan ikke si jeg kjente noe forskjell. At det er uregelmessig med liv er jo greit, men at det plutselig gir seg helt er urovekkende. Jeg har snakket med jordmor igjen som heldigvis skal ta en ekstra kontroll på meg :D Er utrolig godt å få ut sine gleder og "sorger" her på forumet :)

jeg har ikke morkaken forran :( så er nokk i det . Lå på ryggen på soffan i helgen, mens jeg spiste søtsaker og kan ikke si jeg kjente noe forskjell. At det er uregelmessig med liv er jo greit, men at det plutselig gir seg helt er urovekkende. Jeg har snakket med jordmor igjen som heldigvis skal ta en ekstra kontroll på meg :D Er utrolig godt å få ut sine gleder og "sorger" her på forumet :)

Så bra at du får en ekstra kontroll!
Kontakt alltid lege/jm om det er noe:-)
Lykke til, jeg tenker alt bare er godt med lille bebis!

Så bra du får en ekstra sjekk om alt er ok. Jeg har hatt noen stille dager. Har bare kjent litt, men i dag har han vært en akrobat, så det går nok fint skal du se :)

Sniker fra August. Det kan jo hende han har snudd seg, sånn at han sparker deg i ryggen. Men er du bekymra så er det alltid greit å sjekke. Masse lykke til :)

Sniker fra november! Jeg kjente ikke liv hver dag før fra uke 23-24. Dette er min 2 graviditet:-)

Det er ikke unormalt. Siden du bare har kjent svake bevegelser så er du vel ikke helt "der" enda at du kjenner så mye til babyen. i begynnelsen når bevegelsene er svake er det ikke vanlig å kjenne hver dag. Det er ikke før etter uke 28 man SKAL kjenne liv hver dag og sjekke opp hvis bevegelsene endrer seg/blir sjeldnere/svakere.

Nå vet ikke jeg hva som kan være årsaker til at du ikke kjenner så mye, men selv opplever jeg dager hvor jeg knapt kjenner han.

Når jeg har kjent lite liv en dag (eller ingenting), er det enten er det fordi jeg har stresset rundt hele dagen, og etter å ha lest på nett så står det overalt at da sover babyen fordi han blir "vugget" i søvn.

Eller så er det fordi han ligger veldig mye med ryggen ut og sparker inn i ryggen min :)

Som regel da har jeg drukket noe kaldt og sukkerholdig og lagt meg på sofaen og kjent etter. Noen ganger kan det ta opptil en halv time før jeg får reaksjon, men joda. Han er der og snurrer rundt inni magen min han :)

Håper det hjelper litt :)

Back
Topp