Uke systemet

hopefulmama

Blir kjent med forumet
Mailykke <3
Når jeg er 4+4 er jeg da 4 uker eller 5 uker på vei? Appene jeg har strider visst om det ...

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Du har passert 4 uker, og er inne i din 5 svangerskapsuke, men nei, disse appene har litt forskjellig beregninger, men jeg vil si du er 5 uker på vei når du har passert 5 uker. Kanskje noen andre mener noe annet, men det er i hvertfall min mening:)

Ja, i uke 4 + 4 er du i din femte svangerskapsuke, det betyr 4 uker + 4 dager. Appene viser forskjellig fordi USA beregner lengden på et svangerskap annerledes enn oss mener jeg å huske. Jeg pleier å justere datoen for befruktning, første dag i siste mens eller termin sånn at antall dager stemmer med det jeg er "i Norge". Hvis appen krever at terminen min er 21. mai i stedet for 24. mai for å vise 4+4 i dag, så setter jeg det. Var det forståelig? :)

Tusen takk for veldig hjelpsomme svar! Da er jeg blitt klokere på det :) er to norske apps også som beregner 3 dager forskjellig om de sammenlignes.. Tok til tipset og endret termindato så jeg får opp lik uke+dag

Takk!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp