uke regning..

mammamia84

Flørter med forumet
Blir så forvirra når eg kjæm te jordmora og ho kan si at eg e nån daga meira på vei en d eg regne sjøl og d som regnes her...så no e eg egentli 28,1 på vei ettr jordmora,men eg sjøl har bare komment te uke 27,6...nån andre som får andre utregninge en d dm sjøl går etter?

så rart... jeg var hos jordmor på fredag - hun sa også jeg var 2 dager lengre på vei enn det legen sa til meg...
Trodde bare det var en liten regnefeil fra hennes side - gadd ikke tenke noe mer over det da!
Skjønner godt du ble litt forvirra - for nå ble jeg også det!?

de regner jo etter en sånn runding de har og se på.d er d de går etter..se på helseskjemaet dit.da ser du at d kansje ikke er d samme som du selv regner...

er vertfall no to dager mere en d jeg trodde jeg var!!!

Min lege bommet med 13 dager på det hjulet! Jordmor fant det ut i uke 15 at terminfastsettelsen måtte være feil, og ganske riktig.

Det med de to dagene kan være pga at man regner 40 uker + to dager til termin, mens i noen bøker/terminkalkulatorer regner de med 40 uker. Tror legen min også regnet 40 uker. Visste ikke om de to ekstra dagene før jeg var til jordmor jeg heller, så jeg hadde og to dager feil inntil hun fortalte hvordan det "skulle være".

det har jeg å opplevd at det har vært noen dager slingringsmonn... Noen sier at "snurra" det hjulet -terminkalenderen de bruker er noe unøyaktig... jeg følger min regning... den er ikke såå ulik...

Var hos legen idag, og jeg er ifølge min egen regning (og bv sin) 5+2. Da har jeg regna ut fra syklus på 32 dager som har stemt de siste gangene, pluss at jeg tok en eltest som stemte akkurat! [;)] Men legen var ikke interessert i det... Han ville bare høre mensdato`n som var 5.april. Han regna ut at termin var 10/11. jan, mens jeg vet at den riktigste er 16. jan! (men nå er det ikke sikkert bebisen bryr seg om akkurat den datoen da... [:D]) Man får vel uansett mer nøyaktig termindato ved ul av jordmor etterhvert. Skal tilbake til lege i uke 12, og så ruller ballen videre derfra. Det eneste jeg kan gjøre i mellomtiden er å vente... og vente... 

Er slik hos meg også!

Back
Topp