Uke 9 - plutselig kjempeform!?

Cookies

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg er 9 uker i dag og har to siste dagene fått helt ny energi og all utmattelse og gravidsymptomer er nesten borte. Har lest og hørt at symptomer kommer og går men det er virkelig som dag og natt fra en dag til en annen. Noen andre som har opplevd dette?

Etter uke 9 nærmere mot uke 10 bedret min form seg drastisk. Fra å være 100% sykemeldt og sofaliggende kom jeg meg tilbake i jobb. Er fortsatt sliten, men ikke i nærheten som de første 4 ukene etter positiv test.

Jeg merket en endring i uke 7-8 ca, der jeg mistet de få "slitsomme" symptomene jeg hadde. Nå var de vel og merke bare halsbrann, forstoppelse og oppblåsthet da, men de var ganske plagsomme alikevel. Nå passer buksene fint igjen og jeg føler meg veldig bra bortsett fra at jeg er litt trøtt :)

Jeg mistet plutselig den intense kvalmen jeg hadde hatt i ukesvis i slutten av uke 9. Ble bekymret og dro på UL etter noen dager med lite symptomer. Siden jeg har hatt blødninger tidligere i svangerskapet ble jeg ekstra redd og fikk komme til UL uten problemer. Fant en aktiv miniatyrbaby i magen 10+3 :) At man mister symptomer i uke 9 er visst helt normalt i følge gynekologen jeg var hos. Så tror du bare skal slappe helt av :Heartpink

Ja helt likt her.. Ble veldig bekymret men har skjønt det er flere som opplever det :) 9+5 nå og føler meg ikke gravid utenom litt trøtt og vondt i bekkene. Krysser fingrene for at baby har det bra selv om symptomene uteblir..

Så godt å lese at vi er mange fler! Er 9+4 og kvalmen som gikk over nesten hele dagen de første fire ukene er nå bare tilstede korte tider av dagen, om den dukker opp. Murrer litt mer igjen nå, så jeg tenker kroppen bytter litt på hva den føler på :) nå i kveld har jeg vært veldig kvalm igjen så det er vel normalt at det kommer og går litt mer når vi har kommet såpass på vei. Fint med forum når man blir litt bekymra da

«Godt» å lese det er flere som har det på samme måte. Skal ikke klage for jeg nyter dagene med mer energi ;) har ul time i morgen så krysser fingrene for at alt er bra med kirsebæret :love017

«Godt» å lese det er flere som har det på samme måte. Skal ikke klage for jeg nyter dagene med mer energi ;) har ul time i morgen så krysser fingrene for at alt er bra med kirsebæret :love017
Hvordan gikk det på ultralyden din da? Blir ikke mer ultralyd før OUL her, hatt to allerede. Så fremst ikke noe skjer selvsagt..

Hvordan gikk det på ultralyden din da? Blir ikke mer ultralyd før OUL her, hatt to allerede. Så fremst ikke noe skjer selvsagt..
Det gikk veldig fint :) fikk høre sterk hjertelyd og god puls og den var akkurat så stor som den skulle. Gynekologen mente at dette ble nok en baby :) skal ta KUB test til uka så da blir det ny ul om ca 2-3 uker.

Jeg er 11+5 nå (etter egen kalkulasjon), og jeg kjente bedring i symptomene for et par uker siden :)
Kjenner jo fortsatt at noe skjer, men det kjennes ikke ut som puppene er i ferd med å eksplodere lengre, og kvalmen har bedret seg noe. Skal sies at jeg fortsatt er ekstremt kresen på mat da mye gjør meg fortsatt dårlig.
Hadde forstoppelse og store magesmerter fra ca uke 6, og det var et rent helvete å gå gjennom. Men det forsvant også gradvis sammen med kvalmen.
Fikk se "mini" da jeg var hos jordmor forrige uke, og hørte hjertet for første gang. So far so good :)

Så glad jeg ble av å lese her inne nå! Har i 2 dager nå vært i topp form! Kvalme og trøtthet borte og plutselig masse energi og var sikker på at det hadde gått galt, men da er jeg ikke alene om det ser jeg og det var godt:)

Kjenner selv at jeg gradvis er bedre, tåler litt mer lukter uten å brekke meg og er ikke like ofte kvalm. :)

Jeg er heller ikke like kvalm lenger!

Kvalmen var borte i 5 dager og kom tilbake igår :( og spydd idag :( 13+2, trodde det skulle bli bedre nå

De som har vært bedre rundt uke 9. Ble dere verre igjen etterpå?

Er nå 9+3 og føler meg plutselig bedre. Ikke så kvalm og har mer energi. Men vil kvalmen og det komme tilbake igjen hvordan var det for dere?

De som har vært bedre rundt uke 9. Ble dere verre igjen etterpå?

Er nå 9+3 og føler meg plutselig bedre. Ikke så kvalm og har mer energi. Men vil kvalmen og det komme tilbake igjen hvordan var det for dere?
For meg har det holdt seg ganske stabilt de siste ukene. Litt ømme pupper og murringer denne uka men ikke noen store plager. Krysser fingrene for at det holder seg sånn :smiley-angelic003

Back
Topp