Uke 5 og blør

Bkno8701372

Første møte med forumet
Jeg fant ut jeg var gravid for en uke siden. Jeg begynte plutselig å blø litt for tre dager siden, så gav det seg, men i dag blør det litt igjen. Friskt og virker som mer enn sist gang. Jeg har også hatt litt "menstruasjonsmerter" i nedre del av magen i går og i dag. Ellers føler jeg meg frisk og fin bortsett fra ømme bryster som føles som ti tonn :rolleyes:
Blødde litt før jeg trodde jeg ventet mensen også. Sa dette til legen da jeg bestilte time da jeg fant ut jeg var gravid, men fikk ikke time før i oktober (er det forresten vanlig at man ikke går til lege før 8-10 uker?!)

Mulig jeg bare er overnervøs, er første gang :)

Dette blir ren spekulasjon. Det er dessverre ingen som kan gi deg svar på hvorfor du blør, men det finnes noen teorier. Du kan ha tynne slimhinner som blør, du kan ha hatt sex med partner, det kan være en spontanabort, det kan være at morkaken ligger over mormunnåpningen som kan gi blødning.
Teorien sier at det er håp om at det går bra om man ikke har smerter i forbindelse med blødningene, men dessverre er det ikke alltid praksisen mener det samme som teorien.
Du har noen valg.. Du kan be om blodprøve hos legen med et par dagers mellomrom for å se om hcg stiger eller synker. Du kan dra på privat ultralyd som koster fra 800-1200 alt ettersom hvor du bor for å se om det er noe liv i magen. Eller du kan vente å se hva som skjer og bare håpe på det beste. En ny graviditetstest trenger ikke fortelle deg noen verdens ting, fordi det kan være forskjellig mengde fargestoff og slik, har hørt mom mange som tror de har mistet fordi dem har tatt ny g test også viser det seg at de er gravide likevel...
Jeg ønsker deg masse lykke til og håper det bare er uskyldig blødning.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Jeg hadde småblødninger av og på når jeg fant ut at jeg var gravid, trodde først at det var mensen. Varte vel rundt en uke før det ga seg. Nå er snuppa nylig fylt to år, så det trenger absolutt ikke være noe :) Så lenge det bare er spotting/småblødninger trenger du ikke nødvendigvis frykte det verste.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp