Uke 5 - "bobler/rumling" i bekkenet?

MammaPappaBarn

Flørter med forumet
Hei! Jeg er i uke 5 og merket flere symptomer. Men det ene stusser jeg litt over: Det føles som at det bobler over livmor/blæra ganska hyppig. Ikke det jeg ville tenkt som murring, men mer som romling. Veldig lokalt over livmor/blære. Som at luft eller væske konstant flytter seg? (Det er tydelig for meg at det ikke er i tarmene)

Noen som hatt liknende følelse? Høres det normalt ut?
Jeg forestiller meg om det kan ha noe med blæren å gjøre f.eks. UVI eller liknende. Må tisse oftere enn før graviditeten.

Høres helt normalt ut, veldig mye som skjer i det området akkurat nå. Både vokser og man kan få mer luft/væske, så her er det aller meste normalt. Hyppig tissing og er en av de mest vanlige symptomene man har i starten :joyful:

Kan jeg spør hvorfor du er sikker på at det ikke er i tarmene? :)
Det er veldig vanlig for gravide å føle at det er bobler som beveger seg i tarmene, fordi både tarm- og mage-aktivitet blir veldig treg pga hormoner-endringer og det produserer mye mer gass i tarm enn før man blir gravid. Jeg selv føler bobler som beveger seg rundt i tarmene mine ganske ofte. Men jeg vet ikke om bobler i livmor eller blæra.
Jeg går på do og tisse oftere også, som er helt vanlig for gravide, som Bekka92 sier ;)

Høres helt normalt ut, veldig mye som skjer i det området akkurat nå. Både vokser og man kan få mer luft/væske, så her er det aller meste normalt. Hyppig tissing og er en av de mest vanlige symptomene man har i starten :joyful:
Takk for svar! Det er betryggende. Skal spørre jordmor også når jeg møter henne om et par uker dersom det fortsatt vedvarer da.

Kan jeg spør hvorfor du er sikker på at det ikke er i tarmene? :)
Det er veldig vanlig for gravide å føle at det er bobler som beveger seg i tarmene, fordi både tarm- og mage-aktivitet blir veldig treg pga hormoner-endringer og det produserer mye mer gass i tarm enn før man blir gravid. Jeg selv føler bobler som beveger seg rundt i tarmene mine ganske ofte. Men jeg vet ikke om bobler i livmor eller blæra.
Jeg går på do og tisse oftere også, som er helt vanlig for gravide, som Bekka92 sier ;)
Vet litt for mye om anatomien som helsepersonell til at jeg klarer å tro at det er tarmene. Jeg har masse luft og romling i tarmene også, samtidig. Men dette skiller seg ut og er konstant. Rett over venusberget liksom, og romler/bobler dag som natt sammen med lett ubehag og noe stress og drikking i samme område. Det sistnevnte vet jeg er vanlig og helt normalt.

Vet litt for mye om anatomien som helsepersonell til at jeg klarer å tro at det er tarmene. Jeg har masse luft og romling i tarmene også, samtidig. Men dette skiller seg ut og er konstant. Rett over venusberget liksom, og romler/bobler dag som natt sammen med lett ubehag og noe stress og drikking i samme område. Det sistnevnte vet jeg er vanlig og helt normalt.
Åja skjønner. Ja, det høres ut som at det er litt forskjell fra det jeg opplever i hvert fall. Min skjer ganske hyppig, men ofte 2-3 timer etter at jeg har spist. Og det skjer rett under navlen, så litt høyere enn det du føler kanskje?
Hvis det fører til noe smerter og sånt, kan det være lurt å snakke med fastlegen din eller jordmor :)

Back
Topp