Uke 4: På tide og teste

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
4_uker.jpg

I begynnelsen av denne uken er embryoet to uker gammelt. Nå dannes det en spalte langs nesten hele ryggplaten, og embryoet blir mer avlangt. Denne streken danner barnets akse.
Om du ønsker å lese mer om denne uken, så finner du hele teksten her.

Vi har også en uke for uke podcast, der vi tar opp aktuelle tema for din graviditetsuke!
Ukens podcast finner dere her!

Tar du folat? Om du ikke har begynt, så er det på tide å starte nå :)

Hei.
Jeg har termin rundt månedsskiftet mars/april og følger derfor begge gruppene. Men er det ikke litt rart at når dere linker til uke 11 i mars, så linker dere til uke 4 i april. Det er da vitterlig ikke 7 uker forskjell på mars og april...?

Hvorfor linker dere til en spesifikk uke i det hele tatt? Det er fire uker (ca) i hver mnd, og den uken dere linker til vil jo bare treffe 25% av medlemmene her... Kan dere ikke heller ha en link til alle de aktuelle ukene for gruppene?

Hvorfor linker dere til en spesifikk uke i det hele tatt? Det er fire uker (ca) i hver mnd, og den uken dere linker til vil jo bare treffe 25% av medlemmene her... Kan dere ikke heller ha en link til alle de aktuelle ukene for gruppene?

Helt enig!! De aller fleste i denne gruppen er jo stort sett ferdig med testing!

Fordi man enkelt og greit kan bla seg frem og tilbake til riktig uke selv, ved å trykke på linken.

Syns det er fint med en ukentlig oppdatering, jeg :) Selv om det ikke stemmer overens med vår uke, så finner jeg raskt frem til rett uke ved å åpne lenken, samtidig ser jeg veldig tydelig at "hele gruppen" vår beveger seg fremover på denne måten. Skjønner jo at det kanskje hadde vært enda kjekkere om det ble lenket rett til riktig uke, men da måtte moderator postet en gang i måneden for fire uker samtidig istedenfor, og det hadde ikke hatt helt samme effekten for min del.. Liker å se ukentlig progresjon :)

Forresten er det litt gøy å ligge litt fremfor dette også, for da kan vi tenke at "Der var vi for to uker siden, og tenk så mye som har skjedd siden den gang!" :P

Det er vanskeleg å treffe alle i ein veke for veke oppdatering som denne. Om ein har termin 20. April (som er nesten midt i månaden) var ein i veke 4 når denne oppdateringa blei publisert. Og idag kom det også inn nye til termingruppa :Heartpink
No er det jo ikkje slik at det statististisk sett er fleire med termin tidleg/seint i ein månad då dette blir avgjort av syklusen kvinna hadde før ho blei gravid, så eg trur ikkje det hadde truffet fleire om veke til veke oppdateringane hadde vore tilrettelagt dei som har termin tidleg i månaden istaden for dei som har termin seinare i månaden.
Som nemnt ovanfor: Om du vil lese om akkurat di graviditetsveke, trykk på linken og trykk fram eller tilbake for å finne den veka som passer best for deg. Og nyt graviditeten alle saman! :love017

Det er vanskeleg å treffe alle i ein veke for veke oppdatering som denne. Om ein har termin 20. April (som er nesten midt i månaden) var ein i veke 4 når denne oppdateringa blei publisert. Og idag kom det også inn nye til termingruppa :Heartpink
No er det jo ikkje slik at det statististisk sett er fleire med termin tidleg/seint i ein månad då dette blir avgjort av syklusen kvinna hadde før ho blei gravid, så eg trur ikkje det hadde truffet fleire om veke til veke oppdateringane hadde vore tilrettelagt dei som har termin tidleg i månaden istaden for dei som har termin seinare i månaden.
Som nemnt ovanfor: Om du vil lese om akkurat di graviditetsveke, trykk på linken og trykk fram eller tilbake for å finne den veka som passer best for deg. Og nyt graviditeten alle saman! :love017
Ja, jeg lurte bare på hvorfor dere var kommet til uke 11 i mars, og bare til uke 4 i april. Syntes det var merkelig, for det blir et veldig stort sprang for oss som befinner oss midt i mellom. Men for all del

Back
Topp