uke 38, skjekker de nedentil?

Foxy84

Gift med forumet
Jeg skal til jordmor til torsdagen og jeg er nå 38 uker på vei, men skjekker de nedetil på noen av de siste kontrollene utover eller bare når vannet har gått?

Det er ikke rutine å sjekke nedentil på slutten av sv.skapet. Men en del jordmødre gjør det hvis du spør :-)

Meg sjekka de ikkje før  fødselen starta (i uke 42 på overtid) på føden.

Den JM jeg gikk til på HS stasjonen sa det bare var tøys å "røske oppi der" , fødselen starta når den starta. .

Men har hørt at noen som gjør det for å sjekke kor moden man er..(men gjerne etter  termindato 40+2)

Skjedde ikke før etter vannet hadde gått og hvilken metode for igangsetting skulle vurderes. Var da 6 dager over termin.

Skjønner forresten ikke hvem som ber om sånt frivillig? Det er jo inni h**** vondt!

jm sa flere ganger at hun godt kunne sjekke om jeg ville det, men jeg takket pent nei.. så det var ingen som sjekket noe som helst før etter at vannet hadde gått.. 

Lizz83 skrev:
Skjedde ikke før etter vannet hadde gått og hvilken metode for igangsetting skulle vurderes. Var da 6 dager over termin.

Skjønner forresten ikke hvem som ber om sånt frivillig? Det er jo inni h**** vondt!

ikke jeg heller..

pingvinenA skrev:

Lizz83 skrev:

ikke jeg heller..

er det vondt med en vanlig sjekk om en er moden?   har bare erfaring med røsking for sette ting igang.......

ms.bonita skrev:

pingvinenA skrev:

Lizz83 skrev:

ikke jeg heller..

er det vondt med en vanlig sjekk om en er moden?   har bare erfaring med røsking for sette ting igang.......

Om man ikke er moden er det sinnsykt vondt! Min erfaring hvertfall...
Den gangen de sjekket og det var litt åpning var det veldig mye mindre vondt.

For å svare; Jordmor nevnte aldri noen sjekk nedentil. Jeg spurte ikke heller.

Back
Topp