Uke 38 og 2 cm åpning - andres erfaring med åpning?

verpesyk

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
❤ Aprilbarna19 ❤
Jeg var inne til vekstestimering i går 37+6 og ble strippet. Hadde da 2 cm åpning og er førstegangsfødende. Pga kostholdsregulert svangerskapsdiabetes vil jeg bli satt i gang ved termin 30.08, og de vil derfor ha meg inn en gang i uka til stripping og modningsakupunktur fram til da.

Fikk ikke noe godt svar på hvor lenge jeg kan gå med 2 cm åpning før noe mer skjer. Hva er deres erfaringer? :)

Føler det har murret mye etter stripping i går. I tillegg har jeg fått vondt i magen antageligvis pga jeg ble satt på en siste antibiotikakur før fødsel pga GBS. Har forsøkt før med noe fastlege har skrevet ut, men nå mener fødselslegen at jeg burde ha prøvd en annen type også... Så nå blir det i gang med Idoform også. Kan ikke ha kynnere/maserier og sprutfis! :o

Det er ingen fasit på hvor lang tid du kan gå med 2 cm åpning. Det er helt individuelt fra person til person, OG fra svangerskap til svangerskap ;)

Du kan gå i timer, dager, eller uker med 2 cm før noe plutselig skjer.

Og du kan en annen gang få beskjed på sykehuset om at du ikke er moden i det hele tatt, og at du nok må innfinne deg med å gå gravid noen uker til. Også starter det dagen etter kl 03.30, og du føder 10.40 erfart :)

Det er ingen fasit på hvor lang tid du kan gå med 2 cm åpning. Det er helt individuelt fra person til person, OG fra svangerskap til svangerskap ;)

Du kan gå i timer, dager, eller uker med 2 cm før noe plutselig skjer.

Og du kan en annen gang få beskjed på sykehuset om at du ikke er moden i det hele tatt, og at du nok må innfinne deg med å gå gravid noen uker til. Også starter det dagen etter kl 03.30, og du føder 10.40 erfart :)

Nei, det er vel ingen fasit på det, men føler at det har skjedd noe i kroppen etter stripping i går. Magen blir mye mer hard oftere enn tidligere og merker at det skjer noe når den blir sånn mer enn tidligere.

Får bare håpe babis kommer før igangsetting 30.08 uansett. Frister lite, og er redd sånne igangsettinger bare forsinker hele fødselen :( Men det er visst lover og regler på at man skal settes i gang, selv om det bare er mild kostholdsregulert svangerskapsdiabetes...

Hørtes for øvrig ut som det var en spontan fødsel du har erfart her ;)

Hadde 2-3 cm 27/7, og har 3-4 cm nå :( Hadde termin på tirsdag, så kan vel si jeg er over snittet skuffet og lei..

Hadde 2-3 cm 27/7, og har 3-4 cm nå :( Hadde termin på tirsdag, så kan vel si jeg er over snittet skuffet og lei..
Uffa meg :( Da må det jo snart skje noe. Har du vært til noe form for modningshjelp? Synes de er så voldtsomt på med stripping og akupunktur rundt her vi holder til...

Sniker. Hadde to cm i uke 37+5. Ble strippet regelmessig og tok modnings akupunktur. Ble satt i gang med ballong fordi det ikke hadde skjedd noe uke 38+6. Riene startet etter et kvarter, så tror virkelig det hadde noe for seg hos meg med forbehandlingen. Tok likevel altfor laaaaang tid før han kom :o

Uffa meg :( Da må det jo snart skje noe. Har du vært til noe form for modningshjelp? Synes de er så voldtsomt på med stripping og akupunktur rundt her vi holder til...
Har blitt strippet mange ganger. Tror det er 8 totalt. Senest i går. Får masse kynnere i timene etterpå, men går desverre over da jeg legger meg for kvelden. Nå er jeg så lei at jeg bare vil gi opp.

Jeg er 40+1 og har hatt åpning i minst tre uke nå. Blitt strippet to ganger også.

Er moden og avflatet. Skjer ikke noe!

Jeg har spurt jm ved alle mine graviditeter om hun kunne sjekke åpning. Hun ville aldri det fordi hun sa at man kunne gå med opptil 4 cm åpning i mange uker, uten at det betydde fødsel. Hun mente man ble så skuffet om man fikk beskjed om åpning også skjedde ikke noe mer.

Jeg har spurt jm ved alle mine graviditeter om hun kunne sjekke åpning. Hun ville aldri det fordi hun sa at man kunne gå med opptil 4 cm åpning i mange uker, uten at det betydde fødsel. Hun mente man ble så skuffet om man fikk beskjed om åpning også skjedde ikke noe mer.
Amen! Skulle ønske det samme gjaldt her

Back
Topp