Uke 37 - for liten??! (med bilde)

MinMageboer

Flørter med forumet
Jeg er 37 uker på vei, og begynner å bli fryktelig lei av at folk hele tiden skal kommentere hvor "liten" magen min er! Det er liksom det første de kommenterer når jeg forteller at det er tre uker igjen til termin (jeg har tatt IVF, så jeg VET at termindatoen stemmer!).
Jeg er langt i fra lei av å gå gravid, og synes ikke det er spesielt tungt ennå...

Er magen virkelig så liten som "alle" vil ha det til?!

Gi blaffen i hva folk sier om magen din. Alle gravid-mager er forskjellige! Noen ser ut som om de er 7 måneder på vei når de er 4 måneder, og noen ser ut som om de 4 måneder på vei når de er rett rundt termin. Ikke noe man kan gjøre med det.

Det viktigste er jo den vurderingen jordmor/lege gjør på kontrollene, de ser jo om babyen/magen utvikler seg og sender eventuelt videre til vekstkontroll om det skulle være tvil.

Den er da absolutt ikke liten! Men skjønner irritasjonen din. Folk sier sånt til meg og. Det er ikke magen din som er liten, men det ser ut til at du ikke akkurat er så "feit" fra før. Så bare ta det med ro og nyt de siste ukene :)

Shauri skrev:
Det viktigste er jo den vurderingen jordmor/lege gjør på kontrollene, de ser jo om babyen/magen utvikler seg og sender eventuelt videre til vekstkontroll om det skulle være tvil.

Symfysemålet har fulgt kurven sin svangerskapet, og ligger helt øverst på den røde streken, så jeg ble "spådd" en forholdsvis stor baby
emoticon 
Blir bare litt småirritert, og svarer som regel at "DEN ER STOR NOK!!!"

Fin mage har du. Alle mager er så forskjellige og så er det stor forskjell utifra høyden til mamman! Ellers så er det fosteret, mengde fostervann, hvordan fosteret ligger som er med å bestemmer hvor stor magen blir;-) 

Nyt magen og at formen er fin...

Så teit at alle skal kommentere! Jeg synes du ser flott ut :) Folk bærer babyene veldig forskjellig! Jeg bærer barna mine nesten utenfor kroppen :-p og ble dermed ganske stor sist og blir nok enda større denne gangen :-)

Du har en fin mage! En kan ikke sammenligne mager og størrelser. Alle bærer vi barna på hver vår måte.. Nyt siste tiden!

KMA <3 skrev:
Du har en fin mage! En kan ikke sammenligne mager og størrelser. Alle bærer vi barna på hver vår måte.. Nyt siste tiden!

baby2 skrev:

Fin mage har du. Alle mager er så forskjellige og så er det stor forskjell utifra høyden til mamman! Ellers så er det fosteret, mengde fostervann, hvordan fosteret ligger som er med å bestemmer hvor stor magen blir;-) 

Nyt magen og at formen er fin...

folk har altfor lett for å si sin mening om gravide kropper! Man ville aldri sagt til de man møter at "guuud hvor tynn/feit du er" hvis vedkommede ikke var gravid. Jeg får hele tiden høre at jeg er såå svææær at ungen MÅ jo komme før tiden...ikke spesielt hyggelig å høre det heller! ...det verste er at jeg ikke føler meg såå stor. Det ser ut som at du kanskje har vært "heldig" å ikke lagt så mye på deg på resten av kroppen, og da virker kanskje magen mindre enn den egentlig er, mens jeg har lagt MASSE på meg på rumpa og lårene så jeg virker sikkert større på hele kroppen...uansett så får man bare prøve å ignorere kommentarer fra andre og være fornøyd med gravidekroppen sin uansett størrelse! Det viktigste er jo at symfysemålene er normale og at jordmor mener babyen har det bra! 

Huff! Hva er det med folk som skal kommentere ALT? 
Jeg har også fått høre at jeg er så liten og nett hele sv.skapet. Jeg har ligget over på sf-målene hele veien. Jm sier det nok er slik pga måten jeg bærer på, hvordan babyen ligger osv. Jeg har hatt det veeldig fint hele veien, og orker ikke å bry meg (vet at det ikke er så lett!) 

Nå derimot med kun 3 uker igjen, har magen blitt synlig stor! Så str. endret seg plutselig mye her! 

Snart er vi i mål og prøv å drit i alle kommentarene!!

Ja, folk har virkelig mange meninger om våre gravide mager!
Litt godt å høre at det er flere som opplever dette - enten man er "for liten" eller "for stor"
emoticon

Æsj, jeg vet hvordan du har det. Her også skal "alle" kommentere at magen ikke er stor etc. Jeg venter tvillinger... Symfyseålene er høye og barna er store, så det irriterer meg at folk skal kommentere slikt hele tiden. Magen er som den skal være!!
Synes du har finfin mage :D - ingen er vi like :)

Hei!
Jeg sniker litt fra November jeg :)
Jeg får høre "Guri, hvor stor kommer du til å ende opp med å bli da?" .. "sikker på at det bare er 1 inni der??"
Jeg har12 uker igjen og vet jeg har en stor mage denne gangen.. men uansett.. Jeg er ikke overvektig utenom magen. Hadde jeg vært det hadde sånne kommentarer vært veldig sårende.. Vær glad du ikke er større i magen enn du er.. Det må være deilig å ikke få fullstendig klaus i egen kropp :)

Jeg får også kommentarer som "du er ikke så stor da" og "nå har den ikke vokst på lenge gitt, blir nok ikke stor du!" osv. Til å begynne med ble jeg lei meg av kommentarene, men samtidig er jeg litt glad for at jeg ikke har blitt så stor. Tenker at kanskje jeg slipper unna med de verste strekkmerkene og at magen blir fortere "flat" igjen. Jeg syntes også det er ganske tung med den "lille" magen jeg har, så kan ikke tenke meg hvor slitsomt det er for de som er større enn meg! Har allikevel gått opp 16(!) kilo, lagt på meg mye på hofter, lår og rumpe, føler meg SVÆR! Men i følge alle andre er jeg ikke det da... Syntes magen din var kjempeflott:-)

du er kjempefin :) akkurat passe :)

Kjempe fin mage! Helt perfekt! Nyt at du ikke er "diger". Må være deilig når magen du ikke føles tung og kan bare nyte siste tiden.

Jeg ble også gravid med IVF, men opplevde det motsatt til å begynne med (kanskje fordi det er svangerskap nr 2, pluss at jeg ble voldsomt oppblåst etter stimuleringen) Alle synes jeg var stor, og kunne ikke skjønne at jeg bare var 16 uker på vei når vi fortalte det, at det måtte være 2 inni der.. var ikke så gøy det heller. Men jeg bare nyter det uansett hva andre mener. synes magen er herlig:)

smurfen skrev:
Kjempe fin mage! Helt perfekt! Nyt at du ikke er "diger". Må være deilig når magen du ikke føles tung og kan bare nyte siste tiden.

Jeg ble også gravid med IVF, men opplevde det motsatt til å begynne med (kanskje fordi det er svangerskap nr 2, pluss at jeg ble voldsomt oppblåst etter stimuleringen)

Jeg ble også veldig oppblåst den første tiden etter uttak/innsett - så faktisk ut som jeg var 6-7 måneder på vei allerede før det befruktede egget var satt inn igjen

Jeg er stolt av den "lille" magen min, jeg! For jeg vet at det bor en STOR og fin baby der inne! Takk for alle de fine tilbakenmeldingene fra dere

smurfen skrev:

Jeg ble også gravid med IVF, men opplevde det motsatt til å begynne med (kanskje fordi det er svangerskap nr 2, pluss at jeg ble voldsomt oppblåst etter stimuleringen) Alle synes jeg var stor, og kunne ikke skjønne at jeg bare var 16 uker på vei når vi fortalte det, at det måtte være 2 inni der.. var ikke så gøy det heller. Men jeg bare nyter det uansett hva andre mener. synes magen er herlig:)

Jeg ble også veldig oppblåst den første tiden etter uttak/innsett - så faktisk ut som jeg var 6-7 måneder på vei allerede før det befruktede egget var satt inn igjen

Jeg er stolt av den "lille" magen min, jeg! For jeg vet at det bor en STOR og fin baby der inne! Takk for alle de fine tilbakenmeldingene fra dere

Back
Topp