Uke 36 - mindre liv?

***Mariana***

Flørter med forumet
Er i uke 36... de siste dagene har jeg kjent mindre liv fra magen, bevegelsene er annerledes...og jeg blir litt bekymret... virker som hun har snudd noe på seg. Lå med hodet ned på kontroll på onsdag, men ikle festet.

Kjenner bevegelse der inne, men ikle like ofte...og det er mer som om rompa glir fra side til side, enn direkte spark. Hvor mye liv skal man kjenne? Og er det grunn til å bli bekymret?

Tenker at jeg kanskje er litt overhysterisk siden det dagene før dette har vært ekstra mye liv...så overgangen har blitt stor...
 
Bevegelsene blir jo litt annerledes etterhvert, men jeg synes ikke jeg har kjent noe mindre liv av den grunn.

Alt er sikkert i orden, men er du bekymret, hadde jeg tatt en telefon til føden. Så kan de ta en titt og berolige deg :)
 
Jeg var på sykehuset til sjekk i uke 34-35 ish, pga det samme. Bevegelsene var markant endret, og svakere så vidt jeg kunne kjenne. Jordmor sa at det var rundt denne tiden av bevegelsesmønsteret endret seg til de typisk "glidende" bevegelsene. Men man skal alltid følge magefølelsen, og hvis du er bekymra så er det bedre med en sjekk for mye. Om ikke annet, så i alle fall for å berolige seg selv - for verken du eller baby har godt av at du går rundt å er bekymra. .
 
Er sånn det føles her også, lenge siden jeg har kjent spark. For noen uker siden var det mye dytting med foten, nå kjennes det bare som hun presser hele ryggen sin mot magen min. Kan være ganske ubehagelig til tider. Ognså kjenner jeg hikking da, det kjennes helt likt. Som tikking eller tromming ved lysken på venstre side.
Men det er mye press generelt, virker som hun synes det er trangt der inne;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg fikk også en helt annen bevegelse før fødselen. Jordmor sa det var helt normalt at de ble roligere før de skulle komme ut :) Fikk ikke de voldsomme sparka lenger, heller bare en liten dytt og et lite spark innimellom. Men kjente bevegelse i løpet av hele døgnet, bare ikke like intenst som før. Men føler du deg usikker kan du dra å sjekke. Jeg fikk beskjed om at jeg når som helst kunne komme innom helsestasjonen og at de kunne lytte på hjerterytmen vist jeg følte behov for det
 
Ringte føden og de ville ha meg inn for sjekk. Lå først med ctg og sparketest i 1 time...nesten ingen spark på første halvtimen, men så tok det seg opp etter litt isvann. De mente først at hun hadde litt høy puls...men etter å ha konferert med legen var det visst greit og jeg fikk dra hjem. Litt roligere nå...og som dere sier har det nok med at bevegelsesmønsteret endrer seg noe på slutten... Takk for svar :)
 
Det skal være like mye bevegelse, men annerledes. Her er det hardere spark, og ikke små dult overalt lengre.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp