Uke 36+4 :)

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Hei.. jeg er nå i uke 36+4 og opplever at venstre side, mest fra skulder og ned til hofta visner bort litt.. lurer FÆLT på hva det er og om det ikke er bra? har også opplevd noe som noen kaller et blodtrykksfall.. det startet med at jeg ble kvalm og begynte å svimle.. så ble jeg kvalmere og det prikket i hele kroppen og prikket for synet.. vil gjerne vite om det bare var et blodtrykssfall eller om det kanskje kan være noe annet? 

hilsen gravid og fortvilet :)

Heisan!

Det du beskriver med kvalme, svimmelhet og prikking for øynene kan godt være blodtryksfall. Kroppen går på en måte i en slags alarmberedskap hvis blodtrykke blir for lavt og gjør på den måten oppmerksom på at du bør reagere. Hvis du ikke reagerer kan du besvime.
Hvis du opplever det igjen er det viktig at du setter deg ned og bøyer deg frem med hodet mellom benene, evt legger deg flatt med benene høyt. Da renner blodet lettere tilbake hodet ditt og symptomene vil forsvinne. Det er i utgangspunktet ikke farlig, men pass på at du ikke besvimer og faller og slår deg....

Det du beskriver med den numne følelsen fra skulderen til hoften er jeg usikker på hva kan være. Det beste er at du sjekker det ut med en lege!

Lykke til med den  forestående følelsen :-)
Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.

Back
Topp