Uke 33. Greier ikke spise?

Bkno6965072

Andre møte med forumet
Jeg er i uke 33 nå og har de siste dagene slitt med å få i meg mat og drikke. Dette er mitt første svangerskap så jeg lurer på om noen har opplevd det samme og om det er normalt?
Var til jordmor forrige uke og da så alt bra ut, men nå får jeg i meg max et måltid om dagen og er redd for at barnet ikke får nok næring pga dette? :(
Noen som har opplevd det samme?

Ja. Jeg opplevde det med mitt første barn. Varte noen uker.
Men jeg var i Afrika, på somemeren. Så mistet matlyst.
Passet pp å få i meg frukt og grønt, og noen biter med mat.

Det er skikkelig kjipt :-(
Gikk over av seg selv....

Men hvorfor sliter du? Er det pga kvalme, manglende matlyst eller at det er vondt?? Det viktisgte er jo at du uansett får i deg nok vann.

Barnet har det nok helt fint, er nok deg det går ut over, så ville ikke bekymret meg så mye for det :)

Sliter mest på grunn av kvalme. Magen romler hele dagen av at jeg er sulten, men eier ikke matlyst siden jeg vet jeg blir kvalm når jeg spiser. Har ikke hatt noe som helst kvalme eller mangel på matlyst tidligere i svangerskapet da :)
Godt å høre at jeg ikke er eneste som har hatt det slik, så satser på at alt er bra og at det går over av seg selv :)

Jeg var veldig plaget av kvalme i de tider og mistet matlyst o.l. Det gikk ikke ut over babyen i det hele tatt.

Matlysten min er på 0, må tvinge i meg mat. Det er lite trivelig... Skjeldent at noe smaker godt også :(

Mange sliter med kvalme mot slutten av svangerskapet, ofte fordi det rett og slett begynner å bli trangt for fordøyelsessystemet når babyen vokser.
Tenker vel at det blir litt som i starten - proteinrike snacks (som gir byggestoffer til babybygging) som metter bra selv i små doser, sunt fett av typen nøtter o.l., og så mye drikke du orker. Gjerne f.eks. Farris/Bris og eplejuice, det blir en frisk og deilig miks uten for mye kullsyre.
Lykke til!

E mista matlysten da e ble gravid. Varte hele svangerskapet.
Veldig slitsomt da e måtte tvinge i meg mat hver 3-4.time. (ordre fra lege og jm)
Hadde perioder innimellom at e ville ha mat, men hvis e måtte vente mer enn 10 min på mat, så forsvant matlysten :(
Min kjære spurte meg en kveld om e kunne si ka e ville ha. Da svarte e pannekaker, og trur du ikke den snille mannen min laga pannekaker til meg midt på natta :)
En annen gang tok han meg med på restaurant og vi bestilte mat. Når den kom etter 30 min måtte e bare be de om å legge den i en pose så e kunne ta den med hjem. Hadde ikke lyst på maten.

Kjenner meg igjen. Jeg er 26 uker på vei, men har egentlig slitt med matlysta siden uke 12. Blitt verre nå i det siste for må tvinge meg selv til å spise selvom jeg verken har lyst på maten eller er sulten, men gjør det for lillemor i magen. Drikker mye vann da. Men innimellom kommer det 1 dag hvor jeg har lyst på alt og spiser masse, så det går vel sikkert opp i opp. Godt å vite at det er flere! Legger til at jeg er førstegangsfødende.

Sørg for å få i deg mye væske om du klarer det :)

Back
Topp