Uke 32, hodet festet.2.gangsfødende

Tuttemari

Blir kjent med forumet
Var på jordmorkontroll igår og fikk beskjed om at hodet er delvis festet allerede.Dette var tidlig og uvanlig hos fleregangsfødende skjønte jeg.Har ligget i samme stilling med hodet ned nå fra uke 29.Jeg er gravid med nr 2.Flere her I samme situasjon? Google litt og ser at dette kan føre til tidlig fødsel

Får oppdatere om en time, er 32 uker og sitter på venteværelset hos jordmor nå :p

Gravid med nr 2 og ligget med hodet ned og nesten festet fra uke 30 :) litt forskjell fra sist hvor storesøster lå i seteleie helt til fødsel :p jeg er i faren for tidlig fødsel pga slankeoperert. Hatt sterke og vonde kynnere igjennom hele svangerskapet også. Men er 34+5 nå og ikke født enda. Mye murringer og nedpress om dagen. Men håper hun kan i hvertfall holde seg der inne til 36+0. Plutselig kommer hun i uke 39 Hahaha! Forie kom 11 dager før termin og det før jeg ble operert. Men fått beskjed om å ha alt klart nå. Sånn i tilfelle :)

Hun mente hodet lå ned nå, ungen ville ikke stikke ut beina så hun var ikke heelt sikker, men ikke festet. Ny time om 3 uker og da sa hun vi skulle ta en liten ul for å sjekke leiet :) fikk lytte lenge til pulsen da, ungen var så aktiv at pulsen var jo helt i taket. :p

Jeg er tredjegangsfødende og fikk beskjed i uke 32 (uke 34 idag) at snuppa ligger med hode ned og har festet seg. Jordmor sa det var veldig tidlig å feste seg spesielt når det er Nr 3.
Betyr det at man kanskje føder før tiden? Har prøvd å Google litt men blir ikke noe smartere :-p hehe
Førstemann ble født i uke 37 og andremann uke 36+6

Gravid med nr 2 og ligget med hodet ned og nesten festet fra uke 30 :) litt forskjell fra sist hvor storesøster lå i seteleie helt til fødsel :p jeg er i faren for tidlig fødsel pga slankeoperert. Hatt sterke og vonde kynnere igjennom hele svangerskapet også. Men er 34+5 nå og ikke født enda. Mye murringer og nedpress om dagen. Men håper hun kan i hvertfall holde seg der inne til 36+0. Plutselig kommer hun i uke 39 Hahaha! Forie kom 11 dager før termin og det før jeg ble operert. Men fått beskjed om å ha alt klart nå. Sånn i tilfelle :)

Lurer bare på hvorfor en slankeoperasjon kan fremskynne fødselen? :)

Lurer bare på hvorfor en slankeoperasjon kan fremskynne fødselen? :)
Fordi vi tar ikke opp all næring vi spiser, noe som kan gi små babyer, så er på vekst estimering vær 3 uke. Når man bikker 30 uker, så krever barnet mer næring osv pga barnet vokser mye. Så teorien er at det blir for stor påkjenning på kroppen at fødselen kan starte. Vet flere har født helt ned i uke 30. Men de sier at den største fare tiden er fra rundt uke 34+0 og utover. Er ikke mange som går tiden ut eller over :) så er man slankeoperet, så havner man automatisk i kategorien risikosvangerskap:)

Back
Topp