Uke 30 og kvalm

Juni

Flørter med forumet
Hjelp, kvalmen er tilbake! Forsvant uke 16 men nå er den tilbake innimellom.. kan være at det har en sammenheng med at jeg våkner så sykt tidlig, hvem vet. Noen andre?

Hjelp, kvalmen er tilbake! Forsvant uke 16 men nå er den tilbake innimellom.. kan være at det har en sammenheng med at jeg våkner så sykt tidlig, hvem vet. Noen andre?

Jeg har også begynt å få kvalmen tilbake. Er normalt at man kan få den tilbake, men jeg vet og vis jeg selv våkner tidlig så er blodsukkeret mitt lavt å må få i meg frokost raskt. Så går kvalmen som regel over.

Jeg er i uke 28, og fortsatt kvalm.. men hos meg ga det seg aldri så har vært kvalm hele tiden....

Uke 27 her, og fortsatt kvalm som bare det, har også vært det hele tiden. Kan ikke spise uten å bli skikkelig dårlig.

Jeg er i uke 28, og fortsatt kvalm.. men hos meg ga det seg aldri så har vært kvalm hele tiden....
Uke 27 her, og fortsatt kvalm som bare det, har også vært det hele tiden. Kan ikke spise uten å bli skikkelig dårlig.
Huff, stakkars dere. Håper det går over for dere snart! Jeg er ikke kvalm lenger og det er helt fantastisk. I min første graviditet var jeg kvalm til uke 39. Håper dere slipper å være kvalme så lenge. ❤️

Det kan hende noe mot halsbrann hjelper, enten noe reseptfritt eller omeprazol. Fordi halsbrann bidrar til økt kvalme

31 uker og vært kvalm hele veien. Lika kvalm nå som i starten, men hatt en annen litt lettere kvalme fra 20-30 uker..
Holder på å bli sprø!!!!!

Huff, stakkars dere. Håper det går over for dere snart! Jeg er ikke kvalm lenger og det er helt fantastisk. I min første graviditet var jeg kvalm til uke 39. Håper dere slipper å være kvalme så lenge. ❤️

Det kan hende noe mot halsbrann hjelper, enten noe reseptfritt eller omeprazol. Fordi halsbrann bidrar til økt kvalme

Det kommer ikke til å gå over, hadde hyperemesis til frøkna var ute, og det kommer til å være slik nå og. Jeg er helt overbevist, og det er helt greit, det er sånn det er, og sånn det må være. Jeg er glad så lenge jeg klarer å ta medisinene mine pluss vitaminer. Ungen vokser og har det bra, det er det viktigste. Jeg overlever de siste maks 14 ukene også. :-) synes formen ellers er vanskeligere å forholde seg til...

Uff så forferdelig.. her har kvalmen heller aldri gitt seg, men er mye bedre. Håper jeg slipper unna det på slutten, uke 27 nå

Hadde tre uker uten oppkast. Det var herlig.. Etter jeg startet med novaluzid har oppkastet på ettermiddag, kveld og natt gitt seg- så det var tydelig halsbrann relatert.. Men de siste ukene har morgenkvalmen blitt værre og oppkastet kommet tilbake. Er 28+2 så er heldigvis ikke så lenge igjen :shy:

Er 25+4 og kvalmen har aldri gitt seg her.
Men er også plager med ekstremt med halsbrann å det er mye av grunnen

I preglife-appen står det at der er vanlig med ny runde kvalme i disse ukene, pga mye hormonaktivitet og at lille vokser mye. :)

Jeg er heldig med det i svangerskapet da, eneste gangen jeg har blitt skikkelig kvalm og kasta opp var under glukosebelastningen. Uten bekkenvondt og dårlig nattesøvn hadde jeg vært en av de irriterende spreke gravide. :hilarious:

Har vært uten oppkast i noen få uker i svangerskapet. Og halsbrann har nok vært en stor årsak til oppkast på kveld og ettermiddag men er heldigvis blitt mye sjeldnere etter jeg begynte med novaluzid. Men nå den siste uken, er 28+3 så har morgenkvalmen kommet helt ekstremt tilbake, likt som de verste ukene (6,7 og 8). Jeg kaster opp flere ganger om morgenen.. Blæh:inpain: Dette har kommet samtidig med et helt ekstremt aktivitetsnivå fra babygørl i magen og masse kynnere.
Kan det ha noen sammenheng? :hungover:

Off da, her var det mange som slet med kvalme ja... jeg tror også det har en sammenheng med magetrøbbel/halsbrann nå for min del.. greit å kunne klage litt her, stakkars mann:/

I preglife-appen står det at der er vanlig med ny runde kvalme i disse ukene, pga mye hormonaktivitet og at lille vokser mye. :)

Det forklarer sikkert hvorfor jeg er ekstra lettrørt, følsom og sensitiv nå om dagen i forhold til tidligere :p

Har hatt hyperemesis som gav seg for halvannen mnd siden. Men nå blir jeg kvalm av jerntilskudd :S

Det forklarer sikkert hvorfor jeg er ekstra lettrørt, følsom og sensitiv nå om dagen i forhold til tidligere :p

Har hatt hyperemesis som gav seg for halvannen mnd siden. Men nå blir jeg kvalm av jerntilskudd :S

Er nok mye som skjer i tiden fremover, nå i siste innspurten. Merker sjøl at jeg er bittelitt mer lettrørt, har litt kortere lunte (jeg er seriøst skyldig lunte innimellom :hilarious: ) - og for ikke å snakke om at graviditetshjernen har tatt fullstendig overhånd. Glemsk og surrete, nesten skummelt til tider. :knegg:

Back
Topp