Uke 30,hvem er i jobb?

tidligerebruker

Elsker forumet
Hei!

sitter her å prøver å "planlegge" (hvor vidt det er mulig) pp vår, og da må jeg spørre dere jenter om hvordan det er å jobbe når man er ca i uke 30?
Er magen mye i veien? vondt i beina og ryggen?  [8|]

Sist jeg var gravid var jeg i full jobb i uke 30. Var litt plaget med bekkenløsning, men fikk tilpasset jobben litt da. Jobbet på psyk avd og der kunnne det være kaos innimellom, men da ble jeg "skjermet" de dagene jeg hadde vondt[:)]  Litt etterpå ble jeg sykemeldt 50% og jeg valgte da å jobbe kortere dager, tror jeg sluttet 14 hver dag, det var deilig[:)]

Hvordan er det med løfting og bæring?

Det vet jeg ikke noe om av egen erfaring, for i psykiatrien blir det lite løft og bæring[:D]
Men jeg vet om noen som har vært gravide og jobbet på sykehjem med stell, og de har fått til et opplegg med sin avd leder hvor de har utført andre oppgaver eller bare assistert i stell for å unngå løfting. Man må vel bare kjenne selv hva man orker å gjøre, noen løfter og bærer tungt helt til slutten og har ingen plager av det, mens andre må få mer tilrettelagt arbeid på slutten. Det aller viktigste er vel å ta vare på seg selv!

Noen andre som har erfaringer å komme med?

Er 30 uker på vei nå, men har vær sykemeldt siden nyttår.... pga bekkenlåsning og låsning og smerter i hele resten av ryggen... Sett bort fra ryggsmertene, og det at jeg har 45 min å kjøre en vei til jobben, så hadde jeg nok gått i jobb nå, men ikke fullt... Bena blir fort varme og slitne om jeg ikke har mulighet til å sette meg ned med bena høyt innimellom, har høy puls og blir fort anpusten, selv om jeg er godt vant til bevegelse fra før.... Har litt bekkenløsningssmerter innimellom, men det er til å leve med. Så dersom ryggenhadde vært ok, og jeg hadde hatt kortere vei til jobb, så hadde jeg nok jobbet minst 50 % nå... 

jeg er 34 uker på vei, og jobber 75% på et sykehus. Det går fint for meg, men en graviditet oppleves forskjellig fra person til person. Har selv ingen plager med bekken/rygg, og er heller ikke så stor, slik at magen er ikke mye i veien for meg[;)]

Kommer nok ann på hva du jobber med.
Jeg har igjen 4 dager og går fortsatt fulltid på skolen.. Min eneste bekymring er at jeg må kjøre 7mil hver vei, kjedelig hvis det setter igang mens jeg er i bilen.. Men jeg merker nok at det hadde vært godt å være hjemme nå om dagen ;)
Jeg hadde ingen problemer i uke 30, så tror nok det går bra, hvis du ikke får noen spesielle plager da...
Lykke til...

Halloen.....
Jeg har nylig blitt 100 % Sykemeldt på grunn av bekkenløsning....
Hvis det Ikkje hadde vært for det hadde det nok gått ganske greit og jobbe, Men har da også en ganske lett jobb..... [:D]

huff, jeg er allerede 100% sykemeldt p.g.a bekkenløsning...

Back
Topp