Uke 30 å tenker mye

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Hei! Jeg er 30 uker på vei og har fått beskjed om at jeg har en liten jente i magen, hun er 9% under.. Jeg tenker mye på dette og lurer på hva det kan skyldes?! Jeg er selv veldig tynn og var liten når jeg kom til.. Skal på ny undersøkelse om 2 uker! Er dette farlig??? Jeg røyker ikke men vi har ny vedovn som ikke har fungert så bra så hender det har kommet røyk ut og jeg lurer på om det er farlig å få i seg denne røyklukta?? Mvh Anonym

Hei!

Det er ikke rart at du er opptatt av hvordan jente din vokser, men det er synd at du ikke har fått forklaring på hva som er normalt avvik :) +/- 10% er innenfor normalområdet.
Vi ser at en del babyer er genetisk små eller store. Hvis mor og/eller far er spedbygde og små, vil det være logisk at babyen også er det - og omvendt.
Det kan selvsagt være at morkaken ikke fungerer godt nok, men det er vanligere hos kvinner som røyker, eller har forhøyet BT og andre sykdommer.
Derfor er det fint at de tar en ekstra kontroll, bare for å se at vekst avviket ikke blir noe særlig større - det er vanlig rutine.
Foreløpig hadde jeg ikke uroet meg i det hele tatt! Vedovnen er jeg ganske sikker på har ingenting med dette å gjøre :)
Lykke til videre!

Mvh jordmor Grethe

Back
Topp