Uke 29 å kjenner lite liv. Ringer man føden eller jordmor ?

Bkno2262672

Flørter med forumet
Er 29+4 i dag. Kan ikke minnes å ha kjent noe liv i dag har drukket vann å cola nå å ska legge meg ned å kjenne etter.

Men hvem ringer man om det ikke skjer noe ?

Kjenner jeg gruer meg veldig til å ringe til jordmora etter som dette er en svært liten plass å jeg å ene jordmora ikke går overens.

Er så redd hun ikke skal ta meg seriøst ettersom vi var svært uenige i starten av svangerskapet å hun sa det var best jeg gikk til en annen jordmor.

Eller ville dere sovet litt på det ?

Ville ikke ventet lenger enn å kjenne etter det du nå ha har drukket og så ville jeg ringt føden.
Mange steder har de som protokoll at om man kommer inn pga lite liv skal man ha både ctg og UL.
Lykke til!!

Er 29+4 i dag. Kan ikke minnes å ha kjent noe liv i dag har drukket vann å cola nå å ska legge meg ned å kjenne etter.

Men hvem ringer man om det ikke skjer noe ?

Kjenner jeg gruer meg veldig til å ringe til jordmora etter som dette er en svært liten plass å jeg å ene jordmora ikke går overens.

Er så redd hun ikke skal ta meg seriøst ettersom vi var svært uenige i starten av svangerskapet å hun sa det var best jeg gikk til en annen jordmor.

Eller ville dere sovet litt på det ?

Ikke vent, ring fødeavdelingen nå i kveld. De er der for deg og det er ikke hysterisk av deg å ringe :) Jordmor kan ikke undersøke lite liv på samme måte som føden kan.

Har kjent ett par dult nå men ikke slik det pleier. Ville dere forsatt ringt ?

Men her er jordmor å føden det samme egentlig.
Men vi har og en legevakt. Ble så usikker på hvem man skulle ringe om man eventuelt må d men ringer nok føden/jordmor om nummret er å finne noen plass

Ring ring ring! Heller en gang for mye, enn en gang for lite!

Håper alt er bra med den lille :Heartbigred

Signerer Kristin her; ring!

Jeg opplevde det samme forrige svangerskap.
Ringte føden og fikk komme inn. Sto heldigvis bra til med lille. Opplevde å bli tatt seriøst og de sa når jeg ringte at jeg bare skulle komme med en gang.

Krysser fingrene for at alt er bra med lille :Heartred

Jeg har fått streng beskjed av jordmor at ved lite liv skal jeg ringe føden med en gang. Hun er veldig opptatt av det. Håper det går bra med dere, og at du fikk god hjelp ❤️

Man SKAL ringe inn ved lite liv eller plutselig endret bevegelsesmønster. Ring føden nuh!

JA, jeg fikk også beskjed om å ringe føden dersom jeg kjente lite liv.
Har du sett på kjennliv.no? Der står det bra tips om hva som er lite/for lite liv, og hva man skal gjøre. Jordmor tipset meg om den siden.

I mitt tilfelle endres bevegelsesmønsteret til babyen seg, og han har rolige dager og aktive dager. Men på rolige dager kjenner jeg ham flere ganger og minst 8 ganger på en time eller to (eller hva det nå står der på kjennliv.no).

Ellers er det noen jeg kjenner som fikk tips fra føden om å spise is, legge seg ned på venstre side og kjenne godt etter, drikke saft og spille høy musikk/slå litt med grytelokk/bjelle for å vekke babyen. Men ring ring ring hvis du har prøvd og ikke noe av dette gjør at du kjenner liv!

Håper det går bra med dere :Heartred Jeg har fått beskjed både fra jordmor og føden at det er føden man ringer til!

Takk allesammen ❤
Ringte ikke før dagen etter men jordmor var kjempe forståelsesfull.

Alt sto bra til me den lille å det var masse liv, selvom jeg ikke kjente alt :)
Rart va ett sterkt glass saft med is fra jordmor kan gjøre :happy:

Takk allesammen ❤

Så bra at alt stod fint til med lille :Heartred

Godt at alt var i orden :)

Har kjent lite liv hele uka, var på kontroll på onsdag, småtassene ligger med ryggen ut og sparker innover så det var forklaringen sa hun..
Men reagerer småtassene på sukker...?

Det sir no det, men det e vel ikke vitenskapelig bevist.
Men sjøl har eg hadd god effekt med god kald søt drikke. Men tror nok mest det er den kalde drikken de reagere på :happy:

Ja, men i mitt tilfelle kjente jeg reaksjon før jeg hadde drukket hele glasset, så kjapp tror jeg ikke den er :p:smiley-ashamed004

Men ellers vil jeg personlig påstå at det funker med litt søt drikke for å kjenne liv

Ble så urolig at jeg stakk innom jordmor på lille julaften.. alt var i orden både på UL og ctg.. men de ligger med ryggen ut begge to og sparker innover.. :P

Ble så urolig at jeg stakk innom jordmor på lille julaften.. alt var i orden både på UL og ctg.. men de ligger med ryggen ut begge to og sparker innover.. :p

Ja, er alltid godt å få det sjekket å hvertfall nå før jul når man vet at alt er «stengt»
Som jordmora sa det er godt å komme å få det sjekket,fokus fra oss mødre er helt annen når man er på sjekk å da klarer vi som regel kjenne liv selv og litt bedre enn vi ville gjort hjemme. Mere ro for å kjenne etter småtassene.

Så godt alt var i orden me de:)

Takk allesammen ❤

Så bra! Ble skikkelig beskymret!
Og ja, rart hva kalde søte drikker kan fikse ;)

Back
Topp