Uke 26!

Frosk

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Nå har jeg kommet til uke 26, men er det denne uka faren skal skrive under på farskapet og vi kan sende inn slik søknad til nav? Er helt grønn jeg kjenner jeg :s

Hurra!!!! :) Ja nå kan far skrive under på farskapserklæring. Det er også etter uke 26 du kan få terminbekreftelse for å sende til NAV sammen med søknad. NAV anbefaler at man sender inn søknad om foreldrepenger 6 ukerfør permisjonsstart. Det vil si permisjonen starter 3 uker før termin.

Hurra!!!! :) Ja nå kan far skrive under på farskapserklæring. Det er også etter uke 26 du kan få terminbekreftelse for å sende til NAV sammen med søknad. NAV anbefaler at man sender inn søknad om foreldrepenger 6 ukerfør permisjonsstart. Det vil si permisjonen starter 3 uker før termin.
Okei, takk :) men hvordan er det da jeg får prematur? For jeg har jo født før uke 37..

Du må da kontakte NAV når du har født barnet, så korrigerer de dato for permisjonen :) NAV har en foreldrepenge side på Facebook hvor du kan stille spørsmål. Tror kanskje jeg ville gjort det siden du er i den situasjonen du er i.

Men e det ikke sånn at permisjonen starte førsta når dåkk blir utskrevet fra sykehuset?
Meine det sto på nav sine nett sider!
Man bruker ikke av permisjonen så lenge barnet er innlagt på sykehuset rett etter fødsel!

Men e det ikke sånn at permisjonen starte førsta når dåkk blir utskrevet fra sykehuset?
Meine det sto på nav sine nett sider!
Man bruker ikke av permisjonen så lenge barnet er innlagt på sykehuset rett etter fødsel!
Joda det stemmer, så om barnet blir født prematurt og må behandles vil du få pleiepenger (tror jeg det heter) og permisjonen starter når barnet er utskrevet fra sykehuset ;)

På nav sine sider har de en chat hvor du kan stille spm ang foreldrepenger, tror jeg heller ville brukt den enn å legge ut hele saken på fjaseboka :)
http://www.nav.no/Familie/Svangerskap,+fødsel+og+adopsjon/Chat+med+oss+om+foreldrepenger.301490.cms

Okei, takk :) men hvordan er det da jeg får prematur? For jeg har jo født før uke 37..
Føder du prematur , så får du pleiepenger under sykehusoppholdet på intensiven.. Også skal ikke permisjon starte før du blir skrevet ut.. Noen barn kan jo bli veldig syke og bli liggende over 1 mnd ell mer etter termin på intensiven og det skal ikke gå utover permisjonen.. Slik var det sist for meg.. Men kom ut akk 3 uker før termin med vesla da og satser på det samme nå

Føder du prematur , så får du pleiepenger under sykehusoppholdet på intensiven.. Også skal ikke permisjon starte før du blir skrevet ut.. Noen barn kan jo bli veldig syke og bli liggende over 1 mnd ell mer etter termin på intensiven og det skal ikke gå utover permisjonen.. Slik var det sist for meg.. Men kom ut akk 3 uker før termin med vesla da og satser på det samme nå

Okei, takk for svar :) Går det bra med dere?

Ja.. Frøkna er litt småsnørrete, men det går veldig bra uansett :) bare 2 uker til du kan komme til Lillehammer nå vel om du ikke har født?
Åja, så bra da :) ja, over helga er det en uke til ;)

Snakket med NAV angående alt dette med permisjon og slikt, hun sa at det var bare å sende inn etter uke 26. Ingen tid er bedre enn andre:) de vil ha papirene inn så fort de kan:)

Snakket med NAV angående alt dette med permisjon og slikt, hun sa at det var bare å sende inn etter uke 26. Ingen tid er bedre enn andre:) de vil ha papirene inn så fort de kan:)

Da jeg snakket med NAV ville hun ikke jeg skulle sende inn før 6 uker før og sa jeg hadde god tid osv:/ men har tenkt å sende inn før det for sikkerthetsskyld siden jeg har hørt så mange som har ventet lenge. Dessuten har jeg det meste klart allerede og greit å bare få det sendt inn.

Da jeg snakket med NAV ville hun ikke jeg skulle sende inn før 6 uker før og sa jeg hadde god tid osv:/ men har tenkt å sende inn før det for sikkerthetsskyld siden jeg har hørt så mange som har ventet lenge. Dessuten har jeg det meste klart allerede og greit å bare få det sendt inn.

Ja det står jo tom på søknadsskjemaet sted ønsker å få det innsendt 6 uker før permisjon. Jeg kommer til å sende inn i dag. Da er det ca 8 uker igjen.

Men hvor finner jeg de skjemaene? :p

Back
Topp