uke 26 - liv?

Oktoberskatten

Oktoberskatt
Er i uke 26 nå, straks 27. Den siste uken har det liksom "daffet" litt av med liv noen dager også plutselig en dag så er det masse liv igjen også kan det være nesten helt rolig et par dager igjen (kjenner selvfølgelig liv hver dag, men ikke like harde spark som det kanskje har vært noen av gangene)...burde jeg være bekymret nå? Ringte jordmoren min i på fredag, og forklarte at jeg kjente litt mindre liv en det jeg vanligvis pleide på, men hun sa at så lenge jeg HAR kjent at baby rører på seg minst 2-4 ganger daglig så var i hvertfall ikke henne bekymret. Blir bare så usikker når jeg er vandt med masse liv både morgen og kveld, og de siste dagene så har baby vært litt mere rolig. (Kjenner sparkene til baby utrolig godt ned på blæren og innover fortiden) - noen som vet om jeg burde være bekymret eller kanskje jeg bare er paranoid?? Haha.. :) :) :)

Venter spent på prinsessen min

Har vært litt sånn m meg også innimellom, å nå når det har vært så vanvitterlig varmt så har han vært mye mer rolig enn vanlig. Tar seg dog som regel litt opp på kveldstid, å jeg kjenner han mange ganger om dagen selvom han er roligere. Kjenner også ofte spark innover mot ryggen og nedover mot blæra XD da også er de mindre intense enn ellers.
Jeg vil tro du ikke trenger å bekymre deg hvertfall men du kjenner best på det selv :-)

Kanskje lille har snudd seg innover siden du kjenner noe spark der, da vil det også være mange bevegelser du ikke kjenner så det kan virke som det er mindre liv uten at det er det :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ble også bekymret igår da jeg begynte og tenke over at jeg hadde kjent lite liv di siste to dagene.. Er 27 uker i morgen.. Men tenkte at den hadde snudd seg, for jeg kjente jo liv, men ikke like kraftig. Om kvelden ble det utrolig mye liv og de harde sparkene var til bake! :rolleyes:

Jeg har og hatt et par slike dager hvor jeg syns det har vært mye mindre enn det vanlige, men når jeg blir beskymret gir han ofte et livstegn fra seg. Er mange ganger det ikke er spark, men mer bevegelser. Så lenge du kjenner liv daglig, så skal det ikke være noe stress, men blir du for urolig så er ikke det bra heller og da er det bedre å ta en sjekk for mye :-)

Sent from my iPad using BV Forum

Har det slik jeg også. Noen dager er veldig rolig, mens andre er det fullt liv. Tenker at de dagene jeg kjenner mindre til babyen, ligger den med ryggen utover. Er nok vanlig på denne tiden kan det virke som ;-)

♥♥♥Er i uke 29♥♥♥

Er i uke 27 og det du beskriver er helt likt hva jeg opplever :) Noen dager er tassen veldig rolig og andre dager superaktiv. Men kjenner at han snur og vender på seg, så antar at sparkene kommer innover siden de ikke er så merkbare. Så lenge jeg kjenner liv, så har jeg slått meg til ro med at alt er normalt :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Som andre har nevnt så har sikkert babyen forandret hvordan han/hun ligger, sparkene går gjerne innover og derfor merker du ikke sparkene så godt?:) Så lenge du kjenner bevegelser hadde jeg tatt det rolig noen dager og gjerne få sjekket opp etterhvert om du forsatt er bekymret:)

Er i uke 26 nå, straks 27. Den siste uken har det liksom "daffet" litt av med liv noen dager også plutselig en dag så er det masse liv igjen også kan det være nesten helt rolig et par dager igjen (kjenner selvfølgelig liv hver dag, men ikke like harde spark som det kanskje har vært noen av gangene)...burde jeg være bekymret nå? Ringte jordmoren min i på fredag, og forklarte at jeg kjente litt mindre liv en det jeg vanligvis pleide på, men hun sa at så lenge jeg HAR kjent at baby rører på seg minst 2-4 ganger daglig så var i hvertfall ikke henne bekymret. Blir bare så usikker når jeg er vandt med masse liv både morgen og kveld, og de siste dagene så har baby vært litt mere rolig. (Kjenner sparkene til baby utrolig godt ned på blæren og innover fortiden) - noen som vet om jeg burde være bekymret eller kanskje jeg bare er paranoid?? Haha.. :) :) :)

Kjenner meg skikkelig igjen her! Har det akkurat likt. (Er i uke 29 jeg da) Skulle nesten tro at det var jeg som hadde skrevet dette :-P
Men jeg tror nok ikke du har noe å bekymre deg for. Jeg har hatt det slikt i en god stund nå, men hver gang vi har lyttet på prinsessen vår har hun hatt det helt fint og alt er som det skal. Er nok bare det som de andre her skriver, at hun har flyttet litt på seg osv. Men ring uansett hvis du er bekymret. :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har vært litt sånn m meg også innimellom, å nå når det har vært så vanvitterlig varmt så har han vært mye mer rolig enn vanlig. Tar seg dog som regel litt opp på kveldstid, å jeg kjenner han mange ganger om dagen selvom han er roligere. Kjenner også ofte spark innover mot ryggen og nedover mot blæra XD da også er de mindre intense enn ellers.
Jeg vil tro du ikke trenger å bekymre deg hvertfall men du kjenner best på det selv :-)
Sånn med meg også, kjenner mye mer innover og mot blæren en utover nå for tiden. Kanskje det kan ha noe med å gjøre at det er varmt og at hun har begynt å åpne øynene?

Jeg merker ihvertfall at varmen kan ha mye å si for aktiviteten. Men om jeg synes det har vært rolig for lenge, går jeg og legger meg litt på soverommet. Der er det svalt og godt, og da våkner han fort til liv igjen :-)

Akkurat samme her. Noen dager er det full karatetrening med innslag av hallingdans, andre dager er det bare rolige bevegelser.

Akkurat samme her. Noen dager er det full karatetrening med innslag av hallingdans, andre dager er det bare rolige bevegelser.
Ja i dag har hun vært ganske aktiv igjen heldigvis! jeg har ikke vært så varm idag som jeg har vært de siste dagene, så kan ha noe med det å gjøre :)

Når jeg hadde det slik med storebror , og var på sykehuset for å sjekke det så sa dem at det var ett typisk sovemønser på han . Og slik har jeg hatt det med lillebror også , skikkelig sovehjerte på han , men nå er det aldri fred å få igjen <3

Back
Topp