Uke 24. Hvilken mnd er man i da?

villter

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Ser folk regner forskjellig. Noen regner 4 uker som en mnd og da 10 mnd svngerskap. Andre hele navn mnd og da 9. Uke 24, hvor langt sier dere at dere er da?

Står vel 6 mnd på apper og sånt. Men om du vil vite nøyaktig så kan du vel telle deg frem fra siste mens[emoji4] er jo ikke alle mnd det bare er 4 uker i så 6 mnd blir jo ikke heelt riktig på 24 uker alltid[emoji4]

Jeg sier at jeg er 6 måneder på vei nå i uke 27, for det er 3 måneder til termin. Synes det blir feil å ligge "på forskudd", og for meg er 9 måneder totalt det som virker mest riktig.

Jeg sier at jeg er 6 måneder på vei nå i uke 27, for det er 3 måneder til termin. Synes det blir feil å ligge "på forskudd", og for meg er 9 måneder totalt det som virker mest riktig.
Samme her. Teller mnd etter hvor lenge jeg har igjen. 3 mnd til termin = 6 mnd på vei [emoji4]

Samme her. Teller mnd etter hvor lenge jeg har igjen. 3 mnd til termin = 6 mnd på vei [emoji4]

Ja, jeg teller også sånn.
Folk har en tendens til å spørre meg om hvor mange måneder jeg er på vei (siden alle jo vet at en graviditet varer i ni måneder), og jeg sliter alltid litt med å svare, fordi jeg har blitt så opphengt i å telle uker, at jeg overhodet ikke har oversikt over månedene:p

Back
Topp