Uke 24+0 enda ikke kjent liv

Krokodille123

Betatt av forumet
Januarlykke 2020
Juliknøttene 2022
Hei! Jeg er 24+0 idag og føler jeg er den eneste som ikke har kjent liv eller spark enda!!!! Flere som kjente liv og spark før første gang sent i svangerskapet??
Var på kontroll for 2 uker siden og det var en frisk og sterk baby i magen da!
 
Hvor ligger morkaken din plassert da? Om den ligger foran så skal det være litt vanskeligere å kjenne liv. Prøvd å drikke noe kald saft og legge deg ned å «kjenne etter» lykke til!
 
Venninnen min kjente ikke liv før uke 22-23. Hun hadde morkaken foran og var førstegangs, så jordmoren og legen hennes var ikke bekymret i det hele tatt.
Fikk selv beskjed fra jordmor at siden jeg var førstegangs kunne det ta litt tid før jeg kjente liv. Hun sa jeg ikke skulle se bort i fra at jeg passerte 20 uker før jeg kjente liv..
 
Min jordmor sa at man fra uke 24 og utover burde kjenne liv daglig, så jeg ville sjekket opp i det hvis jeg var deg. Er helt sikkert ingenting som de andre sier, men ikke verdt det å gå og bekymre seg.
 
Min jordmor sa at man fra uke 24 og utover burde kjenne liv daglig, så jeg ville sjekket opp i det hvis jeg var deg. Er helt sikkert ingenting som de andre sier, men ikke verdt det å gå og bekymre seg.

Jeg fikk samme beskjed av jordmor. At vi sporadisk skal kjenne liv fra uke 22, og hver dag fra uke 24. Om det er uke 23+0 til 23+6 eller om det er uken etterpå, spurte jeg ikke om.
 
jeg fikk høre hele tiden at jeg bør kjenne noe rundt 24 og daglig/mønster fra uke 28 av min jordmor. så det er nok forskjellig hva de sier. uansett synes ikke jeg man skal bekymre seg unødvendig, så ring jordmor/legen og be om en kjapp sjekk :)
 
Jeg var hos jordmor idag, alt står veldig bra til med lillegutt! [emoji4] hun sa jeg ikke hadde grunn til bekymring, heldigvis. Fikk også beskjed at om jeg ble redd eller stresset kunne jeg komme inn å høre hjertelyd når jeg ville <3
 
Jeg var hos jordmor idag, alt står veldig bra til med lillegutt! [emoji4] hun sa jeg ikke hadde grunn til bekymring, heldigvis. Fikk også beskjed at om jeg ble redd eller stresset kunne jeg komme inn å høre hjertelyd når jeg ville <3

Så godt å høre at det går bra! :happy: Håper det ikke er lenge til du får kjent noen små spark:Heartblue
 
Back
Topp