Uke 22 og ingen mage?

sammyjo

Andre møte med forumet
Jeg vet ikke om jeg skal kalle meg heldig eller rar :p men har nå altså rundet 22 uker og det er veeeldig lite som tyder på mage. Eneste er om kveldene når jeg har spist masse det kan se ut som jeg har en ekstra "pølse" over magen. Samtidig så er det ganske heftige spark jeg får fra frøken fryd inni der :D

Noen andre som opplever det samme når de er over halvveis? Mulig det har noe å bety at jeg er over 180 cm, men hadde vært fint å høre om andres "mageopplevelser" :)

Ja høyden har nok veldig mye å si. Og så har det noe å si hvordan du bærer. Med min første fikk ikke jeg mage før på slutten. Når jeg sa jeg var gravid trodde folk jeg nettopp hadde funnet det ut eller var maks 3 måneder på vei for hadde nesten ikke mage. Så hadde jeg 2 uker igjen til termin. Jordmor mente at jeg kom til å få en liten baby for magemålene var så lav. La flere ruter nedenfor for det grønne feltet på slutten. Og jeg er kun 156 høy men bar veldig i ryggen. Når jeg fødte så kunne jeg fremdeles stå rett opp og ned og fremdeles se beina mine uten problem

Jeg er høy og det tok lang tid før jeg fikk mage med førstemann.

Jeg er lav (163) og i mitt første svangerskap vistes ikke magen før jeg var 26 uker på vei. Da *poppet* magen ut, og det var ingen tvil lengre...

Jeg er under 160 og er i uke 22+4 nå. Magen har begynt å komme (spesielt på kvelden), men jeg kunne fint skjult den hvis jeg ville. Er ikke sånn at "alle" kan se at jeg er gravid.
Har litt ekstra over hofter og lår, så noen kan sikkert tenke at jeg bare har lagt på meg litt, hehe.

Ja, vi bærer jo alle barna våre forskjellig! Jeg så vel bare litt oppblåst ut da jeg var hallveis i svangerskapet. Er 39+3 idag, men er enda ikke særlig svær (men såklart mye større enn da jeg var i uke 22, hehe). Jeg er 173 høy, og bærer nok lille frøken godt inne i meg! Og det tok litt tid før det gikk an å se at jeg var gravid - og ikke bare oppblåst :-) Folk tvilte vel til rundt uke 25 - da begynte flere å anta at det var gravidmage og ikke bare ølmage :-)

Dere er heldige! 
Jeg har i alle mine svangerskap fått mage tidlig, og jeg bærer veldig langt ute! Noe som fører til gigamager! Enda jeg er 170cm høy og har ligger rett under 60kg ved starten av hvert svangerskap

Jeg er nå 17 uker på vei, og har nok mage til at det ikke er mulig å skjule lengre! Ligger rett over det grønne feltet på skjema.

Høyden har vel ikke veldig masse å si, men hvordan barnet ligger. Noen ligger langt bak med ryggraden og da tar det lang tid å få mage. Førstegangsfødene bruker generelt lengre tid på å få stor mage. Jeg var en av de som hadde baby som lå langt framme, og i tillegg var morkaken på framsiden, så eg ble stor veldig fort. Ikke noe å trakte etter når man er forbi den fine kulemageperioden og blitt en svær hval istede:p

Er i uke 21 nå men har ikke noe antydning til mage enda, bare hvis jeg ligger på ryggen, så kan du se en liten kul. Er 170 høy så er nok bare at jeg bærer den langt inn mot ryggen. Syns jeg er ganske heldig egentlig:)

Jeg er i uke 27, og her er magen størst på kveldene, om morgenen før jeg får spist er den veldig liten. Men utover dagen blir den større, og om kvelden er den størst. Men er ingen tvil om at frøkna har det bra, for hun sparker og er aktiv hver eneste dag. 

Jeg er 28 uker nå på søndag og det er veldig opp å ned åssen magen ser ut!:) 
Jeg gikk ganske langt før jeg begynte å få mage selv,trur jeg fikk litt mer ordentlig gravid mage rundt uke 23 :)

Uke 24+2 her nå. Magen begynner sakte men sikkert å vise seg. Kjenner det er litt gøy :) Men ennå mange som ikke helt tror meg når jeg sier hvor langt jeg er på vei.

Regnet med at det var fordi hun lå ganske langt bak at jeg ikke fikk mage. Moro å høre om andre sine "magetilstander" :)

Back
Topp