Uke 20 og liten/ikke synlig mage - noen andre?

Mama llama

Forelsket i forumet
Januarlykke 2020
Augustlykke 2022 ❤️
Hei!

Jeg er nå i uke 20 (19+0) og har så og si ingen mage. Det skal sies at jeg har litt magefett fra før, og føler at bilringen ligger utenpå og skjuler den eventuelle babymagen. Jeg kjenner jo at jeg er hardere under fettet enn normalt. Men det plager meg likevel at folk skal kommentere "det synes jo ikke en gang? er du sikker på at du er halvveis?" eller "burde ikke magen din synes nå da?". Vet man ikke skal bry seg, men klarer jo ikke la være uansett.

Skulle jo gjerne sett at jeg hadde fått en babykul som gjør at jeg ser gravid ut, og ikke feit ut. Vil det være sånn at når man først får mage, så vil jeg se gravid ut? ikke bare ekstra tjukk? Herregud, jeg er klar over hvor overfladisk dette høres ut. Men er det et sted jeg tør å spørre, så er det jo nå her :oops:

Kan noe vær så snill å forklare meg hva bilringer er? Har lest det så mange ganger og jeg får aldri svar på det :(

Og så over til dine spørsmål! Kusinen min var KRAFTIG overvektig med sin første unge. Da hun var ca 6 mnd på vei så ble magen hennes tydelig rund og man kunne se en fin rund kul! Så håpet er ikke ute nei :) :Heartred krysser fingrene for at du får fin kul snart !

Kommentarer på den andre siden er heller ikke gøy. Jeg er slank og har alltid vært det. Med første gikk opp opp halve kroppsvekten min og det så ut som at jeg var gravid med tvillinger eller trillinger, men hørte likevel at jeg var så tynn (på en negativ måte). Da jeg var 19+0 slik jeg er nå, hadde jeg gått opp 9 kg og jeg merket det veldig veldig godt, likevel kunne folk spøy ut kommentarer om hvor usunt det var for meg å ikke gå opp i vekt. Da jeg fortalte de at jeg hadde gått opp 9 kg så trodde folk seriøst ikke på meg!!!!

Nå har jeg ikke gått opp noe pga hypermesis og jeg syns det er kjedelig selv, men ultralyd viser at babyen får det sen trenger og er så stor som den skal være. Jeg får høre «herregud, du har jo ikke gått opp en dritt bortsett fra magen», «du må spise mer», «stakkars ungen din, får den i seg nok næring eller?», «du må tenke på babyen i magen din, og ikke bry deg om utseende så mye». Altså folk er drit frekke!!!! Ikke bry meg om utseende liksom! Det har jeg aldri gjort og kommer ikke til å gjøre heller, men jeg har HYPERMESIS og det klarer de ikke å forstå! Så jeg har rett og slett begynt å hakke ned på deres kropp når de ikke har gitt seg med kommentarene etter at jeg først har gitt en hyggelig kommentar tilbake. Da gir de seg og beklager seg ofte...

Skjønner du ønsker typisk gravid-mage, men det er veldig forskjellig hvordan man bærer babyen. De aller aller fleste blir «synlig gravide» utover i svangerskapet, men det varierer når.
Det er heller ikke uvanlig at magestørrelsen «ikke stemmer» med babyens størrelse. Har kjent flere som etter fødselen lurer på hvor den store babyen kan ha gjemt seg osv...

Kommentarer på magen får man fort uansett, enten er man for stor eller for liten....
Prøv å ikke bry deg om det. Magen din er riktig for deg og din baby

Kan noe vær så snill å forklare meg hva bilringer er? Har lest det så mange ganger og jeg får aldri svar på det :(

Og så over til dine spørsmål! Kusinen min var KRAFTIG overvektig med sin første unge. Da hun var ca 6 mnd på vei så ble magen hennes tydelig rund og man kunne se en fin rund kul! Så håpet er ikke ute nei :) :Heartred krysser fingrene for at du får fin kul snart !

Kommentarer på den andre siden er heller ikke gøy. Jeg er slank og har alltid vært det. Med første gikk opp opp halve kroppsvekten min og det så ut som at jeg var gravid med tvillinger eller trillinger, men hørte likevel at jeg var så tynn (på en negativ måte). Da jeg var 19+0 slik jeg er nå, hadde jeg gått opp 9 kg og jeg merket det veldig veldig godt, likevel kunne folk spøy ut kommentarer om hvor usunt det var for meg å ikke gå opp i vekt. Da jeg fortalte de at jeg hadde gått opp 9 kg så trodde folk seriøst ikke på meg!!!!

Nå har jeg ikke gått opp noe pga hypermesis og jeg syns det er kjedelig selv, men ultralyd viser at babyen får det sen trenger og er så stor som den skal være. Jeg får høre «herregud, du har jo ikke gått opp en dritt bortsett fra magen», «du må spise mer», «stakkars ungen din, får den i seg nok næring eller?», «du må tenke på babyen i magen din, og ikke bry deg om utseende så mye». Altså folk er drit frekke!!!! Ikke bry meg om utseende liksom! Det har jeg aldri gjort og kommer ikke til å gjøre heller, men jeg har HYPERMESIS og det klarer de ikke å forstå! Så jeg har rett og slett begynt å hakke ned på deres kropp når de ikke har gitt seg med kommentarene etter at jeg først har gitt en hyggelig kommentar tilbake. Da gir de seg og beklager seg ofte...

Haha, jeg har en ekstra "ring" med fett rundt nederste delen av magen. God polstring kan man si ;)

Ja, jeg har skjønt at man får kommentarer på mage/kropp uavnhengig av hvordan man ser ut, stor eller liten. Virker som om folk som ikke er gravide generelt tror at det er fritt frem å kommentere utseende... Blir GAL. Vi får holde sammen vi gravide! <3

Og tusen takk for oppløftende svar. Håper også at jeg får min egen lille fine kul ganske snart. Er ikke kraftig overvektig, men har sikkert 10kg for mye:)

Forstår at det ikke alltid er så gøy å få kommentarer på magen. Vi bærer magen ulikt og magen blir synlig på ulike tider. Det viktigste er at fosteret har det bra. Nå er det ikke lenge til lege eller jordmor vil begynne å ta sf mål på deg, det er de målene som har noe å si, ikke synligheten på magen eller hva folk sier.

Har faktisk ikke fått mage med de 2 andre før sent.. Mye senere enn uke 20.. Nå er det 3. Gang og føler magen begynner å komme.. Er 10 uker

Haha, jeg har en ekstra "ring" med fett rundt nederste delen av magen. God polstring kan man si ;)

Ja, jeg har skjønt at man får kommentarer på mage/kropp uavnhengig av hvordan man ser ut, stor eller liten. Virker som om folk som ikke er gravide generelt tror at det er fritt frem å kommentere utseende... Blir GAL. Vi får holde sammen vi gravide! <3

Og tusen takk for oppløftende svar. Håper også at jeg får min egen lille fine kul ganske snart. Er ikke kraftig overvektig, men har sikkert 10kg for mye:)
Skjønner!! Takk for forklaring :D :p Følte meg rimelig dum som ikke visste hva det var. Haha

Ja, det er drøyt hvor komfortable folk er med å kommentere kroppene våre under svangerskapet as!

Hun jeg snakket om hadde vel nesten 70-80 kg for mye :/ og selv da kunne man se gravidmage på henne :)

Bare hyggelig! Kulen din kommer nok snart :Heartred

Med første var det slik, begynte såvidt å måtte bruke gravid-overdeler i uke 22+ husker jeg :) Opplevde dog at å bruke gravidbukser gjorde magen finere og mer «babymage», så pga det + komforten ble det tidlig gravidbukse begge ganger :)

Ellers opplever jeg at folk slutter å kommentere gravidkropp om man enten sier ifra eller rett og slett kommenterer like direkte tilbake. «Du den nesa di er ikke litt liten syns du?» etc. Du er gravid = du har gravidkropp og gravidmage, ferdig snakka :)

Jeg er straks 28 uker, så jeg har jo mage, men fikk kommentar her om dagen at "det ser ikke sånn ut" da jeg så jeg hadde tre mnd igjen til termin.
Ikke helt sikker på hva jeg syntes om å høre det, man vil jo gjerne se gravid ut.. men kler jeg på meg ullgenser ser ingen det i det hele tatt..

Jeg er høy og har lang «overkropp» så bar veldig mye «inni meg» følte ikke mage poppet velsig frem før jeg var nesten i 3 trimester. Vi er alle forskjellige:-)

Kan være veldig sårende med kommentarer om hvor «liten» man er. Det fikk jeg også kjenne på.

Vi fortalte familien om graviditeten da jeg var 19 uker og det var en kjempeoverraskelse for dem! Og jeg er tynn. De så det ikke på magen min. På jobb da jeg var 23 uker var det noen kollegaer som kom bort og gratulerte meg etter et instagraminnlegg som avslørte graviditeten. Hun ene sa at hun hadde lurt på det men hadde ikke turt å spørre fordi det kunne godt være jeg bare hadde spist mye og lagt på meg.

Er 34 uker nå og får fortsatt kommentarer om at magen er liten. Og babyen er litt liten av vekst også. Men det plager ikke meg. Jordmor sier at liten baby kan se ut til å være arv og liten mage tenker jeg er fordi jeg er førstegangsfødende. Så kan folk si hva de vil. Jeg tenker bare at de høres så dumme ut:p

Prøv å google bilring ;)

Hei!

Jeg er nå i uke 20 (19+0) og har så og si ingen mage. Det skal sies at jeg har litt magefett fra før, og føler at bilringen ligger utenpå og skjuler den eventuelle babymagen. Jeg kjenner jo at jeg er hardere under fettet enn normalt. Men det plager meg likevel at folk skal kommentere "det synes jo ikke en gang? er du sikker på at du er halvveis?" eller "burde ikke magen din synes nå da?". Vet man ikke skal bry seg, men klarer jo ikke la være uansett.

Skulle jo gjerne sett at jeg hadde fått en babykul som gjør at jeg ser gravid ut, og ikke feit ut. Vil det være sånn at når man først får mage, så vil jeg se gravid ut? ikke bare ekstra tjukk? Herregud, jeg er klar over hvor overfladisk dette høres ut. Men er det et sted jeg tør å spørre, så er det jo nå her :oops:
Jeg hadde det motsatt, fikk skikkelig tidlig mage, er litt overvektig men likevel ikke tjukk, MEN jeg så ut som jeg var gravid i 6 mnd når jeg var 6 uker på vei. Det var grusomt, klarte ikke å skjule det og ville jo holde det privat enda en god stund til.. men jeg hadde jo bare masse luft i magen. Nå er jeg 26 uker på vei og kan endelig vise frem min fine babymage, som forsåvidt så lik ut som jeg var i uke 6 :hilarious: Jeg har heldigvis bare lagt på meg 2 kilo siden jeg ble gravid. Anbefalt med min vekt er mellom 1-5 kilo, så det prøver jeg på. Magen kommer nok etterhvert, nyt den nå at den ikke er så stor, evt kle deg som en gravid. Altså fremhev magen din med trange klær over magen;)

Forrige svangerskap (med tvillinger) så jeg ikke gravid ut før jeg var ca 6 mnd på vei. Men da ble den større og større ganske raskt.
Denne gangen er det bare én, men jeg fikk mage tidligere. Jordmor mente det var fordi jeg er andregangs og i tillegg var livmoren min så tøyelig siden det var tvillinger sist at derfor vistes det tidligere.
Alle er forskjellig, men magen popper ut til slutt hos alle :happy:

Har lagt på meg 23-25 kg med begge mine, men får små barn under 3 kg. De spiser av meg fettet etterpå:hilarious:. Med første fikk jeg ikke mage før ut mot uke 24, og den ble aldri særlig stor. (Jeg har veldig flat mage til vanlig). Med nr to kom magen i uke 14-15, og vokste mye fortere, selv om denne babyen bare veide 65g mer enn storebroren.
Var litt større i magen på slutten med nr to, som ble født i uke 38.
Nr 1 kom i uke 40.

For meg tok det også tid før magen kom og man kunne se med sikkerhet at jeg var gravid. Hadde jo gått opp endel men det la seg jevnt rundt på kroppen, men fra sånn uke 22 og utover fikk jeg mer babymage! Derfra gikk det fort til skikkelig gravidmage, og nå i uke 36 syns jeg den er innmari stor. Kos deg med den lille magen, plutselig er den stor og tung :)

Jeg hadde det motsatt, fikk skikkelig tidlig mage, er litt overvektig men likevel ikke tjukk, MEN jeg så ut som jeg var gravid i 6 mnd når jeg var 6 uker på vei. Det var grusomt, klarte ikke å skjule det og ville jo holde det privat enda en god stund til.. men jeg hadde jo bare masse luft i magen. Nå er jeg 26 uker på vei og kan endelig vise frem min fine babymage, som forsåvidt så lik ut som jeg var i uke 6 :hilarious: Jeg har heldigvis bare lagt på meg 2 kilo siden jeg ble gravid. Anbefalt med min vekt er mellom 1-5 kilo, så det prøver jeg på. Magen kommer nok etterhvert, nyt den nå at den ikke er så stor, evt kle deg som en gravid. Altså fremhev magen din med trange klær over magen;)
Samme her! I uke 37 var SF-målet allerede utenfor skjemaet :P Det var utrolig vanskelig å skjule magen, hadde jo ikke lyst at hele verden skulle vite at jeg var gravid før vi følte oss trygge og klare til å fortelle det. Var først etter oul jeg tok på meg klær som var mer tettsittende.

Til ts: magen kommer den, enn så lenge prøv å nyt det lille mirakelet som er på vei og at du kan gå i mer vanlige klær (mammaklær blir man fort lei av; jeg bor enda i mammabukser 6 mnd etter fødsel:woot:)

Jeg er i min 17.uke (16+3) og jeg ser magen min stikker ut når jeg er naken. Men med klær på, så skulle en ikke tro jeg er gravid. Regner med den kommer etterhvert ;)

Back
Topp