Uke 20 og allerede veldig hovne bein!

Didelidox

Forelsket i forumet
Septembergull'17
Hei!

Oppdaget igår kveld at jeg plutselig ikke hadde ankler lenger, legg og fot gikk plutselig i ett:wideyed:
Hadde ekstremt mye vann i føttene forrige gang men bare helt på slutten, synes uke 20 var litt vel tidlig...

Ellers helt fin form :-) Noen andre som har samme erfaring?

Jepp! Støttestrømpene er aldri langt unna, sitter med bena høyt og tar en furix eller annet vanndrivende som er trygt for gravide om det blir for gæle. Hør med legen [emoji4]

Jeg fikk plutselig ikke på meg skoa mine i går kveld... Det var nytt. Hadde vært mye på beina i hele går, så det var kanskje derfor de ble så hovne. Det var i allefall ikke noe problem i dag morges :P

Fikk vann i beina alt rundt uke 13-14 jeg, dog bærer jeg på to[emoji1308] men på med støttestrømper. Kjøp noen par i klasse 1 eller 2 hvis du tror du vil bli veldig mye mer plaget med ødemer.

støttestrømper kjøpt :-) Sjekker på neste legekontroll ift vanndrivende hvis det ikke blir bedre.
Har fått for meg at gravide ikke skal ta vanndrivende men det er kanskje bare noe jeg har funnet på eller drømt:p

Merka det her også i går at hovenheta er kommet. Var veldig hoven sist svangerskap, men huska ikke at det kom så tidlig!

støttestrømper kjøpt :-) Sjekker på neste legekontroll ift vanndrivende hvis det ikke blir bedre.
Har fått for meg at gravide ikke skal ta vanndrivende men det er kanskje bare noe jeg har funnet på eller drømt:p

Ikke vanlig at gravide får vanndrivende nei. Ødemer er ikke farlig så lenge det ikke er et symptom på noe alvorlig, men som gravid er det bare vanlig bakdel av det og være gravid.
Kutt ned på saltet, drikk masse vann, sitt med bena høyt. Akupunktur kan hjelpe og forskjellig sorter te. Brennesle-Te bla.

Ikke vanlig at gravide får vanndrivende nei. Ødemer er ikke farlig så lenge det ikke er et symptom på noe alvorlig, men som gravid er det bare vanlig bakdel av det og være gravid.
Kutt ned på saltet, drikk masse vann, sitt med bena høyt. Akupunktur kan hjelpe og forskjellig sorter te. Brennesle-Te bla.

Hvor får man tak i brennesle-te? [emoji4]

støttestrømper kjøpt :) Sjekker på neste legekontroll ift vanndrivende hvis det ikke blir bedre.
Samme hær. Har noe med nyrene så æ får veldig mye vann i kroppen . Fikk beskjed fra nyrespesialist om at det ikke var noe man kan ta som gravid. Redusere salt og heve fotene var det eneste som hjelper.

Da skal jeg jammen se etter brennesle te også. Fortsatt ikke sett spor av anklene mine:p

Back
Topp