Uke 19: Drømmer du mye?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
I begynnelsen av denne uken er fosteret 17 uker gammelt. Et fettlag begynner så smått å dannes under huden. Det vil hjelpe barnet å opprettholde riktig kroppstemperatur etter fødselen. Lanugohårene dekker nesten hele kroppen nå.

Hos jenter dannes det eggceller – på ett tidspunkt er det millioner av dem! I motsetning til hos guttene, dannes alle jentenes kjønnsceller før fødselen. Innen fødselen vil imidlertid antallet eggceller minke dramatisk.

Les mer om uke 19 her!

Drømmer du mye for tiden, eller har mareritt? Dette er også ganske normalt. Noen mener at drømmelivet hjelper underbevisstheten å forberede seg på foreldrerollen. Har du drømt noe spesielt i det siste?

Jeg drømmer masse rart hver natt! Alt fra å bli jaktet på til at hele kroppen er dekket av svære strekkmerker[emoji23]

Har de siste nettene drømt (les: hatt mareritt) at jeg kommer på UL og at legen sier noe må være feil. For det er ikke noe baby og jeg har bare mage fordi jeg er oppblåst :wideyed:

Off ja! Drømmer og mareritter om hverandre hver eneste natt [emoji26] Sover så dårlig når jeg drømmer så mye [emoji25]

Drømte jeg kjøpte barndomshjemmet til pappa og kjærsten var så sint fordi han ikke ville bo på en øde øy at han tok ungene og stakk. Og huset var hjemsøkt og gulvet råttent, så jeg ramla gjennom og ned i kjelleren hvor det lå stabler med lik[emoji33] skjønner ikke at slike drømmer hjelper å forberede meg på foreldrerollen[emoji23]

Morsomt at det her kom opp akkurat i uke 19. Jeg har drømt helt sinnsyke drømmer hver natt. Skikkelig slitsomt :P

Drømmer veldig mye. Drømte i natt at min mor hadde kjøpt vogn og sprinkelseng til oss:) Så når jeg våknet måtte jeg se om det var sant eller tull, var ingenting her;) Blir etterhvert..

Jepp, alt for mye. Fryktelig slitsomt!! :p

Drømte at broren min kjøpte babynest til oss.. bare synd det var i hard plast:hilarious:

Back
Topp